Ga naar inhoud
  • 0

FTP : Heb ik teveel handshakes? (BE_FTP_Upload uit BE plugin)


Gido_

Vraag

Ik gebruik een loop om per record een tekstveld up te loaden als review.txt (Nee, ik wil geen MySQL, etc. ;))

Dit doe ik nu simpel gezegd zo ...

Loop
  BE_FTP_Upload ( path ;  text[veld]  ;  login  ; password )
  Exit after Last
End Loop

Mijn vraag is of ik hiermee de server "overbelast" of teveel tijd beneem...?

Ik ken het fijne niet van FTP, maar ik dacht dat we met een zgn. handshake te maken hebben.

Mijn zorg is of ik met mijn methode niet het volgende doe...

Loop
  HANDSHAKE : HALLO
    BE_FTP_Upload ( path ;  text[veld]  ;  login  ; password )
  HANDSHAKE : TOT ZIENS
  Exit after Last
End Loop

Moet ik eigenlijk niet dit doen?

HANDSHAKE : HALLO
Loop
  BE_FTP_Upload ( path ;  text[veld] )
  Exit after Last
End Loop
HANDSHAKE : TOT ZIENS

Zo ja, weet iemand hoe?

Bij het "lezen" van de Curl opties kreeg ik een half vermoeden dat het mss hiermee zo moet ingesteld worden, maar ik kreeg niet meteen zin erin te duiken... Ik wil eerst zeker zijn of het moet/preferabel is...? ( https://docs.baseelementsplugin.com/article/516-becurlsetoption )

Of kan ik gewoon de eerste met login doen en de volgenden zonder?

  BE_FTP_Upload ( path ;  text[veld]  ;  login  ; password )
Loop
  BE_FTP_Upload ( path ;  text[veld] )
  Exit after Last
End Loop

Hopelijk is het geen mierengeneuk...  Door mijn bescheiden webmaster ervaring heb ik wel het gevoel dat een handshake enige tijd kan kosten al naargelang de server, dus ik wil niet voor elke upload door dat proces als het niet moet...

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij alle varianten waar BE_FTP_Upload ( path ;  text[veld]  ;  login  ; password ) binnen de loop staat log je bij elke doorgang opnieuw in. Eenmaal inloggen is voldoende, dus naar mijn gevoel zou het iets moeten zijn als:

BE_FTP_Upload ( login  ; password )

Loop
BE_FTP_Upload ( path ; text[veld] ) 
Exit after Last
End Loop

Logout

Je vraag over handshake heb ik geen antwoord op.

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat elke BE_FTP aanroep een in zichzelf gesloten routine is, dus inclusief handshake & goodbye. 

Heb je vastgesteld dat er een daadwerkelijk probleem is?

Er zijn wel wat CURL-options waarmee je wellicht in een script het FTP-proces kunt tweaken. Maar is het de moeite waard? Mogelijk veel gepuzzel voor een non-existent probleem. 

En is het niet te overwegen om alle tekstbestandjes in één zip over te zenden?

Link naar reactie
  • 0
2 hours ago, hiker said:

Je vraag over handshake heb ik geen antwoord op.

Wat je zegt is wat ik ook denk (en omvat m.i. de handshake), en mss heb ik het zelfs in een BE voorbeeldje ergens gelezen, maar was nog niet 100% duidelijk...

 

2 hours ago, Marsau said:

(1) Heb je vastgesteld dat er een daadwerkelijk probleem is?

(2) En is het niet te overwegen om alle tekstbestandjes in één zip over te zenden?

(1) Gezien Telenet hier in België gaat stoppen met de gratis webspace binnenkort, heb ik enkel wat webspace bij een vriend in de U.S.A., en waarschijnlijk geen topkwaliteit. De "handshake" met U.S. site kan mss toch 1 à 3 sec duren, terwijl die in België "onmiddellijk" kan verlopen.

 Als dat dus gebeurt in een loop met (al is het maar) 20 records, dat loopt op.

(2) Het uploaden rechtstreeks vanuit een veld naar een review.txt werkt goed. Om eerst het bestand te bewaren en dat te uploaden moet ik het Carriage Return probleem eerst overmeesteren (zie andere thread). Ik doe dat nu dikwijls wel met de MBS demo, en met de BE plugin als ik ooit eens ga upgraden. Ik kan ook even een AutoIt helper programmeren, maar ik vind het activeren van een .exe of .bat vanuit FM onbetrouwbaar.  Gezien het alleen maar voor mezelf is, is het natuurlijk geen "groot" probleem; ik wil het enkel zo makkelijk en fool proof mogelijk maken.

Het zippen met de BE plugin heb ik al eens getest op iets en werkt mooi, maar ik weet (nog) niet hoe ik dat automatisch kan laten unzippen op een website...

Ik kan de methode die ik en hiker voorstellen eens uitproberen en chronometreren, want mss is het zo simpel... (of op een groot forum vragen)

aangepast door Gido_
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...