Organeduc Posted February 10, 2004 Posted February 10, 2004 Wanneer je een veld hebt gemaakt, met een selectiemogelijkheid dmv radiobuttos, hoe kun je daar dan op selecteren? Voorbeeld: Contact: (-) wel (-) geen (-) later (-) later (-) onmiddelijk Wanneer je nu een van deze buttons in de Find-modus aanklikt, lijkt FM daar niet op te willen selecteren. Klopt dat? Quote
0 Rony Rabijns Posted February 10, 2004 Posted February 10, 2004 geloof je dat ik niet begrijp wat je bedoelt ? Wanneer je nu een van deze buttons in de Find-modus aanklikt, lijkt FM daar niet op te willen selecteren. als je naar Find-mode gaat, kan je toch dat veld "selecteren". of begrijp ik je helemaal verkeerd ? misschien bedoel jij totaal iets anders. kijk eens naar het voorbeeldje hieronder en vertel me dan eens wat je bedoelt. radiobuttons.fp5.zip Quote
0 Organeduc Posted February 10, 2004 Author Posted February 10, 2004 Je voorbeeld is er een met radiobuttons, totzover goed. Maar......... Als ik een groot bestand heb, waarbij in de verschillende records een andere button ingedrukt is, dan lukt het me niet om in de Find-modus via het indrukken van een knop alle records te selecteren waarbij die knop reeds ingedrukt is. Klopt dat? Is die mogelijkheid er inderdaad niet? Quote
0 Dr_Flash Posted February 10, 2004 Posted February 10, 2004 Het gaat denk ik niet om de vraag of een knop ja of nee ingedrukt is, maar die knoppen zijn alleen maar een flashy interface om een veld een bepaalde waarde toe te kennen. Dat in aanmerking nemende, zou je dus een aparte layout kunnen bouwen, met het bedoelde veld erop, maar dan opgemaakt als "Standard Field" ipv radio buttons. Met een scriptje kun je dan heel makkelijk iets doen als Enter find mode set field(zoekveld; zoekterm) Perform find Go to layout (gewenste layout) Dat is wat je eigenlijk bedoelt, toch? Quote
0 Sanne Posted February 10, 2004 Posted February 10, 2004 Flash: kun je iets meer uitleg geven? Want in de voorgaande reactie is mij niet duidelijk waarom je een aparte layout nodig hebt met het veld als standaard-opmaak. Organeduc: je vertelt dat het je niet lukt om via Find-mode één van de opties ("bolletjes") aan te klikken en dan de records te vinden waarbij dat "bolletje" aan staat. Vertel eens: wat lukt er precies niet? Wil het bolletje niet zwart worden? Welke melding krijg je als je de zoekopdracht uitvoert? Welke stappen onderneem je om bij de zoekopdracht te komen? Zit je misschien op een andere layout als je op deze manier zoekt? Wat wel eens gebeurt, is dat je dat veldje ziet met alle bolletjes, en dat de bolletjes ook de goede termen erachter hebben staan (met andere woorden: aan het veld is de goede invoerlijst gegeven), maar dat het veld ZELF eigenlijk helemaal niet het goede veld is! Daar kun je achter komen door in de layout 2x op het veld met de bolletjes te klikken: welke veldnaam wordt aangegeven dat dat veld is? En is dat hetzelfde veld als waarin de gegevens in Blader-modus worden ingevoerd? Quote
0 Dr_Flash Posted February 10, 2004 Posted February 10, 2004 Flash: kun je iets meer uitleg geven? Want in de voorgaande reactie is mij niet duidelijk waarom je een aparte layout nodig hebt met het veld als standaard-opmaak. Hmm Zo zou ik het doen, om het in geval van fouten een beetje transparanter te maken. Om dus de problematiek die je in het tweede deel van je post schetst wat makkelijker te kunnen bestrijden. (ik ga er meestal van uit dat iets NOOIT in 1 keer goed gaat ) Maar strikt genomen heb je natuurlijk gelijk en is dat niet nodig. Quote
0 Rony Rabijns Posted February 10, 2004 Posted February 10, 2004 Organeduc, volgens mij begrijpen noch Flash, noch Sanne, noch ik wat je hier bedoelt met je vraag. Bijvoorbeeld : Wat wil dit zeggen : waarbij in de verschillende records een andere button ingedrukt is wil dit zeggen dat jij een veld instelt met een waarde en die waarde toont dan via een berekening een container of .... ... ben ik echt niet mee ? heb je geen schermafdruk of een demo'tje van wat je bedoelt. Ik heb de indruk dat jij termen gebruikt die voor jou duidelijk zijn, voor ons ook, maar een totaal andere betekenis hebben. Wat bedoelt jij met button bvb ? Quote
0 Organeduc Posted February 10, 2004 Author Posted February 10, 2004 Ik kom hier snel op terug, Heb even een ander probleem dat om een oplossing vraagt. Quote
0 dannydv Posted February 10, 2004 Posted February 10, 2004 Dat filetje hier even posten zou hier duidelijk wonderen kunnen doen Quote
Question
Organeduc
Wanneer je een veld hebt gemaakt, met een selectiemogelijkheid dmv radiobuttos, hoe kun je daar dan op selecteren?
Voorbeeld:
(-) geen
(-) later
(-) later
(-) onmiddelijk
Wanneer je nu een van deze buttons in de Find-modus aanklikt, lijkt FM daar niet op te willen selecteren. Klopt dat?
8 answers to this question
Recommended Posts