Arnold Posted February 12, 2004 Posted February 12, 2004 Testing Ik heb een programma gekocht voor mijn Palm Tungsten T3 genaamd “Smartlist To Go”. Dit programma werkt perfect met filemaker pro 5 en 6, je kunt het zien als een Filemaker mobile. Echter dit programma kan wel relaties in de database kwijt. Om de data in dit programma te krijgen gebruikt het ODBC drivers, deze zijn makkelijk te maken op een Windows pc dus niet op de Mac. Ik heb een testje gedaan met een Filemaker database met 26.000 records, en een bestands grote van 12 Mb. Dit duurde ongeveer 10 minuten om te importeren en naar de palm te verhuizen. Op de palm is dit bestand nog maar 2,3 Mb groot. Tevens kan je als je wilt op de palm verder aan de database werken. En dat voor 50 US dollar. Zie voor meer informatie: http://www.dataviz.com/products/smartlisttogo/index.html Quote
Dr_Flash Posted February 12, 2004 Posted February 12, 2004 Hoe gaat StG om met Conatiner fields, Summary fields, Global fields, en blijven de relaties ook goed bewaard? Quote
Arnold Posted February 12, 2004 Author Posted February 12, 2004 Conatiner fields, Summary fields, Global fields Dat zijn net de velden die niet ondersteund worden. Helaas, maar versie 3 komt er aan dus afwachten maar. Quote
Stamp Posted February 13, 2004 Posted February 13, 2004 Heb ik net Mobile 2.1 van FileMaker gekocht. Dat was me een toestand om het aan de gang te krijgen omdat er al een "Palmfolder' op de computer stond. (Je weet wel dat met die toestemmingstoestanden) Nu nog een redelijk bestand zien te maken voor de PalmT3, omdat de relatie velden niet meewillen!! Je kunt dus wel eenmalig van een bestand iets exporteren ook uit de diverse relatievelden en dan krijg je weer een gewoon 'plat bestand', wat op de Palm kan worden gezet. En dan eventueel weer syncen naar de computer (titanium Mac), maar dan komt dit weer in het platte bestand terecht en het hoofdbestand is dan natuurlijk nog steeds relationeel en dus niet bijgewerkt! En ook een programma van DatViz documents to go...... Het is me wat erg ingewikkeld allemaal en nu hoor ik weer over een ander programma: Smartlist to go. Gaat dat ook samen met FileMaker?? Groet van Stamp Quote
Arnold Posted February 13, 2004 Author Posted February 13, 2004 Het is me wat erg ingewikkeld allemaal en nu hoor ik weer over een ander programma: Smartlist to go. Gaat dat ook samen met FileMaker?? Groet van Stamp Gaat niet samen maar werkt mooi samen. Quote
Dr_Flash Posted February 16, 2004 Posted February 16, 2004 Conatiner fields, Summary fields, Global fields Dat zijn net de velden die niet ondersteund worden. Helaas, maar versie 3 komt er aan dus afwachten maar. Met alle respect hoor, maar waarom denk je dat dat in versie 3 "opgelost" zou zijn? Er is al een "zo goed mogelijke" integratie met FM, als het überhaupt mogelijk geweest was hadden ze meteen de support voor Containers, Summaries en Globals er wel ingestopt denk ik... Containers, ach, daar kan ik me wel wat bij voorstellen, data-opslag op een handheld device is toch beperkt en zo.... Maar Globals zijn in heel veel scripts en calculaties van belang, en als StG dus geen Globals ondersteunt dan gaan ook al die dingen niet werken. Dat lijkt mij dan een dusdanige verminking dat het wel veilig is om te veronderstellen dat ze het ECHT wel geprobeerd hebben, maar dat het gewoon ECHT niet kan.... Ik moet zeggen, ik heb daar weinig illusies over, althans wat betreft de Globals. Containers zou niet echt een probleem hoeven zijn denk ik, hoewel er nog wel even gekeken moet worden naar hoe het aan beide kanten (FMP en StG) geregeld is met OLE (Object Linking & Embedding). Maar als ik met een schuin oog in mijn kristallen bol kijk, dan zie ik Containers, en ook Summaries, eerder geregeld zijn dan Globals. Quote
Arnold Posted February 16, 2004 Author Posted February 16, 2004 Met alle respect hoor, maar waarom denk je dat dat in versie 3 "opgelost" zou zijn? Denk ik niet maar hoopik. Nog mooier zou zijn als FM Mobile deze functie zou hebben. Quote
Dr_Flash Posted February 16, 2004 Posted February 16, 2004 Nog mooier zou zijn als FM Mobile deze functie zou hebben. Hmmm daarover heb ik in dit topic al eens een uiteenzetting gegeven . Quote
Recommended Posts