Jump to content
  • 0

GTRR - grrrrrr......

Dr_Flash

Question

Posted

In navolging van het topic Validatie? stuit ik op weer een puntje. Ik heb dus 2 gerelateerde bestanden, en ik wil met 1 knop naar een door mij bepaalde layout in het gerelateerde bestand gaan. Nou heb ik al geprobeerd een GTRR te doen, maar dan heb je geen controle over in welke layout je terecht wilt komen. Dat is ook wel weer te omzeilen, maar ik wil ook dat er meteen alle records getoond worden, maar dat ik dan toch naar het gerelateerde record ga. "Show only related record" uitvinken heeft geen zin :?:

De oplossing die ik nu gebruik is gewoon via een script een external script aanroepen, waar niets anders in staat dan "ga naar layout BLA" maar daarmee kom ik niet in mijn gerelateerde record uit... :evil:

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dus ik zit in A.fp5. Daar is een layout met een portal met records uit B.fp5. Op de portal-rij zit een knop die naar B.fp5 moet gaan, naar de bepaalde layout X in B.fp5, naar het record in B wat in de portal in A wordt getoond, terwijl in B.fp5 alle records worden getoond.

Script in B.fp5:

-----

Toon alle record

Ga naar layout X

-----

Script in A.fp5 aan button in portalrij:

-----

If[isValid(relatieAmetB::veld-in-B)]

Perform external script: B.fp5 > Toon alle records + Ga naar layout X

Ga naar gerelateerd record (let op: NIET "show only" aankruisen)

End if

-----

OK?

• 0
Posted

Net niet helemaal: ik heb een bestand "dagen" en een bestand "weken" aan elkaar geknoopt dmv "weeknummer". ALs ik in Dagen.fp5 een bepaalde dag kies en ik doe KLIK dan wil ik naar het weekoverzicht gaan waar de geselecteerde dag in valt, en niet naar de eerste of de laatste of een andere week... Maar ik zal eens met die IsValid-conditie gaan stunten, denk dat ik er daarmee wel uit moet kunnen komen. Dank je wel!

• 0
Posted

Dus je hebt een bestand Dagen.fp5 waarin elke dag een record is? Zo'n dag weet in welke week die dag valt, en heeft dus op dat gegeven ("weeknummer") een relatie met het bestand Weken.fp5, waarin elke week een record is?

En nu zit je in Dagen.fp5, en wil je "Klik" doen, en dan in Weken.fp5 uitkomen, in het record van de week waarin die dag valt op een bepaalde layout genaamd X, terwijl in Weken.fp5 alle records worden getoond?

Ook in dit geval blijft mijn oplossing identiek.

A.fp5 = Dagen.fp5

B.fp5 = Weken.fp5

• 0
Posted

Script in B.fp5:

-----

Toon alle records

Ga naar layout X

-----

Script in A.fp5 aan button "Toon mij B.fp5":

-----

If[isValid(relatieAmetB::veld-in-B)]

Perform external script: B.fp5 > Toon alle records + Ga naar layout X

Ga naar gerelateerd record (let op: NIET "show only" aankruisen)

Else

Toon bericht ["In B.fp5 is niet het goede gegeven aanwezig!" Knop: ]

End if

-----

• 0
Posted

ookeej... Maar er bestaat altijd een corresponderend record want ik laat ze tegelijk en gerelateerd aanmaken :) Dus dan kan ik volstaan met

Perform external script

GTRR

Hmmm ja dat moet hem zijn :)