Jump to content
  • 0

Doordruk formulieren en matrix printer

Guest

Question

Posted

Een klant van ons wil graag met doordruk formulieren gaan werken t.b.v voorbedrukte verzendbonnen. Hiervoor zijn wij op zoek naar een goede matrixprinter. Is er iemand die de laatste tijd ervaring hier mee heeft en een goede printer kan aanbevelen (A4) die zonder problemen vanuit alle besturingsystemen kan werken (os9, OSX, win).

15 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Als ik dat ooit nog eens gebruik is het een Epson-model. Maar vaak is het goedkoper en efficiënter om de stock aan doorslagformulieren weg te smijten en je bestaande laserprinter te gebruiken ipv te investeren in een goede matrix. want ook die kosten een flink paar centen.

• 0
Posted

Dat is geen optie, op de verzendbonnen zit een speciale barcode. Deze moet anders door de vervoerder worden goedgekeurd. Deze ellende heb ik al eens eerder met van gend en loos meegemaakt. Er is nu gekozen voor een quick en dirty methode.

• 0
Posted
Als ik dat ooit nog eens gebruik is het een Epson-model. Maar vaak is het goedkoper en efficiënter om de stock aan doorslagformulieren weg te smijten en je bestaande laserprinter te gebruiken ipv te investeren in een goede matrix. want ook die kosten een flink paar centen.

Ronny Ik ben niet volledig akkoord met jou. Ik ben ook een database aan 't maken en ik ben verplicht om kettingformulieren te gebruiken dit is omdat deze formulieren door het ministerie verplicht zijn vooral getuigschriften voor dokters.

mvg

• 0
Posted

Idd overschot van gelijk :oops:, in de situaties zoals beschreven door ews en rpijlgroms heb je geen keuze. maar dat was me niet erg duidelijk in de vraagstelling.

Deze ellende heb ik al eens eerder met van gend en loos meegemaakt.

ah van gend en spoorloos :wink:

• 0
Posted

Hallo voor dat we helemaal off-topic gaan, ik ben niet op zoek naar een laser oplossing, ook niet naar een oud matrix dingetje. Ik wil alleen weten wat een goede matrix printer is, dat kun je alleen weten uit ervaring. Ik wil namelijk voorkomen dat we halverwege het project voor een andere printer/model moeten kiezen omdat de aansluiting naar filemaker minimaal is. Dus als je goede ervaringen met een bepaald merk en model hebt vanuit filemaker hoor ik dat erg graag. De afgelopen 10 jaar heb ik ook alleen maar met lasers gewerkt namelijk.

• 0
Posted
Hallo voor dat we helemaal off-topic gaan, ik ben niet op zoek naar een laser oplossing, ook niet naar een oud matrix dingetje.

Ik ga wel even stil in een hoekje zitten, denk ik.

• 0
Posted

Dat is nou ook weer niet de bedoeling, ik probeerde gewoon wat ervaringen te verzamelen. Inderdaad is epson een goede optie, alleen geen mac drivers zo te zien. Volgens andere bronnen is werken met de serial plugin ook een optie. aangezien je daar (waarschijnlijk) ook line en form feeds kan sturen.

• 0
Posted

Je zou je vraag ook kunnen stellen op het macosx.nl-forum: misschien tref je daar meer mensen aan die kennis hebben van matrixprinters, printerdrivers en het mac-os.

Het lijkt mij dat als je eenmaal goed kunt afdrukken, het FileMaker-deel niet echt een probleem hoeft te zijn. Overweeg om de layout die je zal gaan gebruiken marges van 0 te geven.

Of ben ik nu alweer off-topic aan het geraken? :(

• 0
Posted
Hallo voor dat we helemaal off-topic gaan, ik ben niet op zoek naar een laser oplossing, ook niet naar een oud matrix dingetje.

Ik ga wel even stil in een hoekje zitten, denk ik.

Heb je al een stoel uitgezocht op het terras? ;)

Ontopic: waarom moeilijk doen met doorslagformulieren? Dat is mijns inziends behoorlijk passé :?: Gewoon lekker 2 exemplaren laten printen, laserjets zijn toch snel genoeg. :idea:

• 0
Posted
Ontopic: waarom moeilijk doen met doorslagformulieren? Dat is mijns inziends behoorlijk passé :?: Gewoon lekker 2 exemplaren laten printen, laserjets zijn toch snel genoeg. :idea:

Doc, ga ook ff rustig op een terrasje zitten, bestel een Palmpje, wrijf je ogen even goed uit een lees het hele topic nog een keer door.... 8O Dan kom je vanzelf iets tegen over barcodes enzo.

• 0
Posted

Voor zover ik weet, zitten de generische drivers voor matrix-printers nog altijd in Windows ingebakken. Voor Mac bestond in de 80-er jaren al een tussenoplossing: een speciaal kabeltje en alle drivers die Mac printcodes omzetten naar om het even welke toen beschikbare matrixprinter. Heb dat veel gebruikt.

Kanttekening: als je echt matrix gaat printen [zo met ascenders (d, b...) en descenders (p, q en de verkeerde geprogrammeerde ç...)] dan haal je grote snelheden. Wil je WYSISWYG gaan werken, dan gaat de printkop er 6, 12 of 24 maal overheen, en de koffie voor ondertussen is NIET bijgeleverd.