Jump to content
  • 0

Lege records verwijderen

GWH.Hendriks

Question

Posted

Ik heb een bestand waar dagelijks ± 100 - 150 records aan toegevoegd worden. Het komt nogal eens voor dat er lege record tussen staan. Het controleren en verwijderen van deze lege records is nogal tijdrovend. Ik wil dit door een script laten doen. Heeft iemand een voorbeeldje hoe ik dit op moet zetten?

b.v.b dank voor uw reactie.

geert

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik had dat probleem ook. Maar bij het verwijderen van een record verdwijnt ook het uniek nummer. Heel vervelend bij factuurnummers bijvoorbeeld. Ik heb dit opgelost met een script bij het aanmaken van een nieuw record.

Dit script controleert het laatste aangemaakt record op bepaalde criteria. Als die criteria voldoen maakt hij een nieuw record, zo niet gaat hij naar dat laatste record.

Zo heb ik nooit lege records en ook nooit ontbrekende serienummers.

• 0
Posted

GWH, je weet hoe je lege records kunt vinden? Want dat is wat Rony bedoelt: je gaat naar find-mode toe, en dan vul je in de velden waarvan je denkt dat ze leeg zijn, het is-teken:

=

in.

Als je dan de zoek-opdracht laat uitvoeren, dan vind je de records waarvan die velden leeg zijn. En als je die hebt dan kun je ze met z'n allen verwijderen met de menu-opdracht "Alle records verwijderen".

Als je dat automatisch wilt doen, dan moet je van deze handelingen een scriptje maken.