Jump to content
  • 0

Navigatie in electrisch schema

Tigerbaby

Question

Posted

Hallo,

Ik heb een database gemaakt waarin ik alle mogelijke gegevens van een machine bijhoudt, gaande van onderdelen tot foto's en alle interventies gedaan op deze machine.

Nu zou ik er graag de electrische schema's van elke machine bijzetten.

Het zou gaan over ± 3.000 electrische schema met een gemiddelde van 20 pagina's per schema.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Ik wil direct vanuit Filemaker het schema scannen.

Wat ik eigenlijk zou willen is dat je het volledige schema in mijn database kan gebruiken en dat er onderdaan een navigatiebalk is voor het gemakkelijk navigeren tussen de pagina's (vb. zoals in paperport of in Acrobat Reader 6.0).

Momenteel werk ik met een link naar Acrobat Reader, maar we zouden liever direct het schema in Filemaker kunnen zien.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Wat ik eigenlijk zou willen is dat je het volledige schema in mijn database kan gebruiken en dat er onderdaan een navigatiebalk is voor het gemakkelijk navigeren tussen de pagina's (vb. zoals in paperport of in Acrobat Reader 6.0).

Momenteel werk ik met een link naar Acrobat Reader, maar we zouden liever direct het schema in Filemaker kunnen zien.

dit is een WZSG-vraag naar mijn mening. ik denk dat je het moet houden bij Acrobat. Wat is daar mis mee ?

Acrobat is toch de perfecte tool hiervoor : zoom, print, roteren, snijden, links, kleine bestanden, TOC, ... alles wat je hebben moet, .... en wat Filemaker NIET heeft.

• 0
Posted
en wat Filemaker NIET heeft.

Wat Filemaker zeker niet heeft is de snelheid waarmee Acrobat dat allemaal doet.

Maar, ik heb eens wat met de plugin InsideScan gemaakt, en daarmee kom je een heel eind. inscannen, roteren enzo. Of je dan de scans in Filemaker opslaat of als losse bestanden er buiten kan je dan nog kiezen. Als ik het zo hoor zou ik zeggen, plaats ze er buiten om de snelheid hoog te houden.

• 0
Posted

Ach ja, jullie hebben waarschijnlijk gelijk.

Het leek me gewoon praktischer om alles direct in Filemaker te kunnen bekijken.

Ik heb trouwens nog een andere vraag.

In het begin zaten we met een tiental foto's per machine.

Dat was nog overzichtelijk.

Maar hoe meer interventies er op een machine komen, hoe meer foto's er zijn.

Ik vond het wel een goed idee om met kleine foto's te werken (zoals de thumbnails), maar als je er op dubbelclickt gebeurd er niks, terwijl ik die foto dan in het groot zou willen bekijken.

Hoe kan dat?

Ik importeer een foto via 'Afbeelding invoegen' en het zijn allemaal .JPG

• 0
Posted
Ik vond het wel een goed idee om met kleine foto's te werken (zoals de thumbnails), maar als je er op dubbelclickt gebeurd er niks, terwijl ik die foto dan in het groot zou willen bekijken.

Hoe kan dat?

Ik importeer een foto via 'Afbeelding invoegen' en het zijn allemaal .JPG

dan ga je twee afbeeldingen moeten opslaan (importeren), een grote (in aantal pixels) en een kleine (in resolutie), twee velden dus.

je klikt op de kleine die toont de grote op een andere layout bvb.

een andere optie (zonder kwaliteitsverlies) zie ik niet onmiddellijk.

• 0
Posted

Tigerbaby, als je de documenten al in pdf-formaat hebt, dan loont het de moeite om je eens te verdiepen in de Troi File-plugin.

http://www.troi.com

Met de Troi File Plug-in kun je bijvoorbeeld het pad naar het bestand (wat je op een fileserver bewaart) opslaan in een tekstveld in een record. Dat record geeft aan om welke machine het gaat, dus je houdt je records met informatie over machines bij elkaar.

Met de Troi File Plug-in kun je vervolgens, als je in FileMaker Pro zit te kijken naar het record van de machine, de bijbehorende pdf via een script openen in de voorkeursapplicatie, zoals Acrobat Reader.

Dezelfde methode kun je gebruiken om het pad op te slaan naar een grotere afbeelding. In een containerveld bewaar je de kleine afbeelding (thumbnail) en in een tekstveld sla je het pad op naar de grote afbeelding.

Je houdt hiermee je database klein qua MB's, terwijl je toch via de database in staat bent om de grotere afbeelding te bekijken.

De Troi File Plug-in geeft je als het ware de mogelijkheid om bestanden die op een andere plek staan, aan records in je database te koppelen.

Of misschien doe je dit al, want je beschrijft dat je een "link" hebt naar Acrobat Reader?