Ga naar inhoud

Forum problemen gisteren


Aanbevolen berichten

De electriciteitsprijzen rijzen de pan uit, en wat een vreemde verklaringen vind ik daarvoor, als ik zoek waarom.

Hier in Belgenland, als je de rekening in detail bekijkt, is stroom nog altijd goedkoop, maar zijn ze nu met gouden leidingen aan het werken, of is het eigenlijk gewoon extra belasting? 

Reden om hier de grote 24/7 verbruikers aan te pakken. De firewall is nu een protectli VP2410, en het aantal schijven in de webserver heb ik ook teruggebracht.

Met als gevolg dat de webserver even wat problemen had gisteren namiddag. Sorry daarvoor, maar eieren bakken kan niet zonder ze te breken.
De hele setup ( kabel modem, switches, firewall, webserver ) zit nu op ongeveer 100 W, daar deed je vroeger amper 1 lamp mee branden, nu proberen we met hetzelfe vermogen het cartoon lampje boven veel meer hoofden te laten branden.

En begin mei zijn we daar 20 jaar mee bezig. Dank zij de inzet van een groep van Filemakeraars die hier belangeloos aan ontwikkelingshulp doen. Voor niets gaat de zon op, en brandt de lamp hier. Bijna voor niets toch, als we wat bijstellen.

Link naar reactie

Respect voor je inspanningen, Peter. 

Is het overigens geen idee om de hele hosting op een VPS onder te brengen?  Ik zou mij kunnen voorstellen dat dit een stuk kopzorg - en geld - zou kunnen schelen. Met eventueel bekostiging vanuit de 'crowd' alhier.

Uit pure nieuwsgierigheid: wat is de omvang van de storage voor het forum? 

Link naar reactie
40 minuten geleden, Marsau zei:

Is het overigens geen idee om de hele hosting op een VPS onder te brengen?  Ik zou mij kunnen voorstellen dat dit een stuk kopzorg - en geld - zou kunnen schelen. Met eventueel bekostiging vanuit de 'crowd' alhier.

Zodra ik het kalmer aan gaan doen - ik zit nog aan de goeie kant van 60 - zal dit waarschijnlijk een goed plan worden.

Maar nu is het nog steeds leuk om met web sites en firewalls te spelen, zelfs al kost dat tijd en geld. In FileMaker developen is mijn beroep, maar ik heb altijd een heel ruime informatica interesse gehad.

40 minuten geleden, Marsau zei:

Uit pure nieuwsgierigheid: wat is de omvang van de storage voor het forum? 

De web sites files pakken 1,39 GB, maar dat is inclusief de forum code. Even kijken… de uploads directory is 1,32 GB. Dus dat zijn voorbeeld filetjes en screen shots. De SQL database achter het forum pakt 836 MB in beslag. Dit voor 10.710 topics en ~58.614 posts. Dus we zetten net over de 2 GB. Valt mee, niet?

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ontdekt dat die UPS van 3000VA die ik zowat cadeau heb gekregen… eigenlijk een beetje een vergiftigd geschenk blijkt te zijn. Zo'n APC gaat 24/7 met 30 watt lopen.

Vervangen door een APC Pro 900, die is tevreden met 5 watt of zo.

Ik heb hier alles kunnen terug brengen tot zo'n 75 watt: kabel modem, switches, firewall en web server machine. Gezien we komen van een 180 watt situatie ben ik heel blij hiermee. Sorry in elk geval voor de wat onstabiele situatie de laatste dagen. Er was een zeker leercurve.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...