Jump to content
  • 0

Selecteren op Portal met of zonder vulling.

Organeduc

Question

Posted

Ik heb een layout, met daarin een portal, waarin in een aantal records wel vulling zit, maar in een aantal ook weer niet.

Ik wil een script maken, waarmee ik alleen de records te zien krijg die in hun portal een inhoud hebben. De overige hoef ik dan niet te zien. Je kunt echter niet zoeken op wel of geen inhoud in een portal. Hoe moet ik dat voor elkaar krijgen.

:cry:

Misschien is dit bericht twee keer geplaatst. Dat komt dan omdat ik zoals vaaken zeer tot mijn spijt weer eens moeite heb met de toegankelijkheid van dit forum.

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

daar heb je toch geen script voor nodig.

je ziet in een portal toch altijd enkel records die "gevuld" zijn, want anders voldoet de relatie niet.

je kan in een portaal niet iets laten zien, wat niet voldoet aan de relatie van de portal. het is dus zaak je relatiesleutels zodanig te kiezen dat je ziet wat je wil zien in het portaal.

als je in een portaal records wil weglaten, ga je een andere relatie moeten leggen. maar heel vaak betekent dat dan ook weer een ander portaal. en dat is blijkbaar je bedoeling niet.

onderstaande is niet betweterig of belerend maar :

ik heb het gevoel dat jij ergens met een gekke hersenkronkel zit wat betreft relaties en portalen.

• 0
Posted
ik heb het gevoel dat jij ergens met een gekke hersenkronkel zit wat betreft relaties en portalen

Ik ook!!!

Maar...

Als je 300 bedrijven hebt, heb je evenzoveel records in in ieder record een portal, dus evenzoveel portals.

Als je daarover 100 personen verdeelt, waarbij je aan sommige bedrijven (records dus) 4 of meer personen toebedeeld, dan blijven er natuurlijk een heleboel bedrijven over waaraan niemand toebedeeld wordt en waarvan de portals derhalve in de betreffende records leeg blijven. En juist die wil ik door een script aan te roepen niet zien. Hoe doe ik dat?

• 0
Posted
Als je 300 bedrijven hebt, heb je evenzoveel records in in ieder record een portal, dus evenzoveel portals.

dit klopt niet.

bekijk je struktuur nog eens van je opvat. er klopt iets niet. ik wil je helpen, maar ik weet niet goed waar jij de mist in gaat met je redenering.

daarom :

kan je eens omschrijven wat je bedoelt met een portaal ? wat denk jij dat het is ?

• 0
Posted

Ek peis dattem het heeft over parents zonder children. De portal blijft dan natuurlijk zichtbaar, met lege portal rows. In dat geval gebruikt ie best lijndikte nul voor alle portal elements en portal objects. Dan ziet hij alleen iets als er iets is...

Maar die vraag van die kronkel blijft natuurlijk wel... :wink:

• 0
Posted

Ik probeer:

Ik heb een bestand waarin 300 bedrijven voorkomen.

Ik heb ook een bestand waarin 100 personen voorkomen.

De bedrijven hebben een ID

De personen idem.

Een bedrijf kan meer personen herbergen.

Een persoon kan slechts bij een bedrijf werken.

In het bestand bedrijven maak ik een lay-out bladermodus, waarin naast de bedrijfsgegevens

een portal is opgenomen. Via een relatie met het bestand personen, kan ik in deze portal een aantal personen opnemen. Veel bedrijven krijgen op die manier een lege portal.

Wanneer ik alle honderd personen aan een bedrijf heb toegevoegd, wil ik daarna alleen maar die records van de bedrijven zien, waarin in de portal ook een of meer personen is toegevoegd. De bedrijven waaraan ik niemand toevertrouw, hoef ik dan niet meer te zien. En nu het script?

:cry:

Dat het versturen zolang duurt ligt weer eens aan het slecht kunnen benaderen van dit forum. Ik weet echt niet waarom dat voortdurend gebeurt.

• 0
Posted

Zie je wel: parents zonder children! Dan moet hij daar gewoon een count op doen en het scriptje toont hem dan enkel de records met een count groter dan 0. Zo simpel is dat.

• 0
Posted

ok, dat is al iets duidelijker. wwarvoor dank.

wat ik zo snel kan bedenken is het volgende :

maak in je bedrijvenbestand een calculatieveld aan dat het aantal records telt in je portaal.

eens je dat veld hebt, kan je daar via een script ook op zoeken.

alle velden met een inhoud >0 zijn niet leeg, de andere wel.

eh bien voila.

PS : ik zou er niet van verschieten als hier nog betere oplossingen gepost worden.

• 0
Posted

en dat is wat ik nu ook ga doen, kwestie van morgen adequaat ( :wink: ) te kunnen reageren.

Goed idee: je moet computers integreren in je leven, dan wordt het allemaal adequaat. :P