Jump to content
  • 0

Opgeslagen referenties

Duckie

Question

Posted

Hallo daar,

Ik ben op dit moment bezig met een projectje waarbij in één van de databases afbeelding als referentie opgeslagen worden in een containerveld.

Nu staan de originele afbeeldingen bij de klant op de server, wat bij mij resulteert in een hoop beachballs, coffeecups en squiggly arrows :? (met andere woorden, de originele bestanden kunnen niet gevonden worden, alleen fm doet er een tijdje over om dat te ontdekken)

Heeft iemand tips om dit te verhelpen? (behalve dan de database leeggooien) De koffie gaat wel erg hard op zo... 8O

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

2 mogelijkheden volgens mij :

1. keihard de afbeeldingen importeren

(nadeel : wel nefast voor je bestandsgrootte op lange termijn)

2. maak een container voor je thumbnails en een referentieveld mbv de Troi File Plugin bvb als je ze toch op afstand wil bewaren (de thumbs maken kan Troi ook voor je doen)

(nadeel : iets onderhoudsintensiever om de thumbs te laten matchen met de HiRes-beelden)

zoals altijd in het leven : het wordt keuzes maken. :wink:

• 0
Posted

een derde optie(tje) :

zorg dat je database opent met een layout waar geen afbeeldingen op staan.

laat een scriptje checken of de server bij je klant te vinden is.

zoniet, laat dan geen afbeeldingen zien

zoja ... bekijk één van de twee vorige opties ( :oops: )

• 0
Posted

Ja aan zoiets zat ik zelf te denken eigenlijk. Maar hoe doe je dat dan?? :oops: Welke parameter wil je dan checken? Het zal wel iets met Status(CurrentBla) worden.. maar welke? S(CurrentNetworkChoice) misschien?

• 0
Posted

Ja aan zoiets zat ik zelf te denken eigenlijk. Maar hoe doe je dat dan?? :oops: Welke parameter wil je dan checken? Het zal wel iets met Status(CurrentBla) worden.. maar welke? S(CurrentNetworkChoice) misschien?

Status (CurrentNetworkChoice) in ieder geval niet, want die checkt enkel je protocol.

Maar persoonlijk vind ik wel dat er snel zo'n type Status(CurrentServer) of zoiets zou moeten komen. Of nog beter, een aangepaste Status (CurrentFilePath). Eentje die niet alleen checkt op databasenamen, maar ook op database- of meer algemeen - bestandslocaties.

Ik heb het nu niet getest, maar ik denk dat je op één of andere manier wel met de File Plugin van Troi kan checken of een server online is (je kent toch het originele pad naar de server ?).

Een andere optie zou kunnen zijn om een via een extern programma een ping-commando te sturen naar de server. Dat extern programma zou je dan kunnen triggeren vanuit je script.

Maar misschien staat hierboven wel teveel "zou" en"denk" :cry:

• 0
Posted

Hmmm, een en ander was slechts bedoelt om het leven van de programmeur wat dragelijker te maken (al die koffie slaap je zo slecht van 8O ). Ik heb in ieder geval geen hidden setting in het program gemist die je aan- of uit kunt vinken :wink:

Heb het maar even tijdelijk opgelost door in plaats van de afbeelding 'placeholders' neer te zetten, moet ik het ter plekke maar weer herstellen.

Tnx anyways 8)

• 0
Posted

Heb je geprobeerd om de netwerk-instelling van de lokale FileMaker Pro waar je mee zit te werken op te zetten?

Ik weet niet of dat ook de netwerkinstelling is waar naar wordt gekeken bij referentie-containers, maar het is een kleine moeite om het even uit te proberen?

En als het wel zo is, dan denkt FMP misschien "geen netwerk, ik hoef dus ook niet te gaan zoeken ..."?