Ga naar inhoud
  • 0

Velden verbergen


robert427

Vraag

Tot voorkort kon ik via Lay-out bewerken in het infovenster, via een berekening velden wel of niet zichtbaar maken. In het veld kwam een icoontje met een oog te staan. De functie is opeens verdwenen en alle velden zijn zichtbaar. Ik heb Fm al opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft. iemand een idee wat er aan de hand is?

Link naar reactie

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hmmm,,, Mij is geen globale instelling bekend om de verberg functie uit te schakelen. Kan het een plug-in zijn die roet in het eten gooit? Of doet het bestand zelf raar? Ook in FM14 zou dit gewoon moeten werken. Werkt het wel in een nieuw aangemaakt bestand?

aangepast door Banach
Link naar reactie
  • 0

De zichtbaarheid van het ‘oogje’ wordt bepaald door een instelling (View > Show > Hide condition), maar die heeft geen invloed op het al dan niet zichtbaar zijn van het object. Kennelijk wordt er niet aan de voorwaarden voldaan. In basis is het een ‘simpele’ boolean die waar of onwaar is.

Er is (zoals Banach) aangeeft geen algemene instelling die ineens alles zichtbaar maakt.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een nieuwe simpele database gemaakt, naam, adres, woonplaats ed. Een lay-out gemaakt, maar ook hier kan ik de functie in het infovenster niet meer vinden. In het weekend FM al opnieuw geïnstalleerd, vandaag de updates opnieuw geïnstalleerd. Helaas alles zonder resultaat.

De optie Hide in (View.Show) is ook niet te vinden in het menu.

ik kwam er vandaag achter dat de updates van Windows ook niet meer geïnstalleerd worden, er is dus mogelijk meer aan de hand. Vanavond FM is op een andere PC installeren, kijken of het dan weer na behoren werkt. Zo ja, dan mijn vaste PC opnieuw installeren.

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat @robert427 "FileMaker Pro 14" en niet "FileMaker Pro 14 Advanced" gebruikt er was t/m versie 16 zowel een "gewone" als een "advanced" versie beschikbaar.

Vanaf versie 17 moet je in het voorkeurenpaneel de advanced-features expliciet aanzetten en kan je bij installatie van FMP middels "Assisted Install.txt" die mogelijkheid voor een user helemaal uitzetten.

Link naar reactie
  • 0

@BanachJe hebt gelijk en versie 13 heeft ook al styles en hide objects, maar versie 12 nog niet, dus als de extensie fmp12 is, dan gebruikt @robert427 dus versie 12 en anders versie 11, die is optisch bijna identiek ..............

@robert427 In de menubalk bovenaan staat het menu "help" de laatste keuze in dat menu is "About FileMaker Pro" of iets van die strekking en daar kan je zien welke versie je gebruikt. Je schrijft in het eerste bericht dat je FM opnieuw hebt geïnstalleerd. De laatste versie die is geïnstalleerd is ook de versie die Windows gebruikt om een bestand met een specifieke extensie (fmp12) te openen. M.a.w. als je er nu voor zorgt dat je daadwerkelijk versie 14 op je computer installeert, dan beschik je weer over de features die je nu mist. 😁

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...