Jump to content
  • 0

Record opslaan als PDF

Donamd

Question

Posted

Om eventuele problemen in de toekomst  met een script te vermijden toch voor alle zekerheid maar even dit vraagje.

Als de scriptstap 'Record opslaan als PDF' gebruikt wordt, wacht het script dan om naar de volgende stap te gaan tot het pdf effectief opgeslagen is.

Ik heb namelijk een loop waar in de loop documenten aangemaakt worden, deze worden opgeslaan als pdf en daarna wordt deze pdf als bijlage toegevoegd bij een mail.

Hierdoor is het belangrijk dat ik er vanuit moet kunnen gaan dat de stap Email verzenden pas uitgevoerd wordt zodra effectief het pdf document opgeslagen is en toegevoegd kan worden als bijlage bij de te verzenden mail.

Is dit correct ?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Waarschijnlijk werkt het tegenwoordig op snelle computers en SDD opslag allemaal snel genoeg, ik weet dat het bij mij in het verleden wel eens mis ging met een factuurpakket. Misschien afhankelijk van hoe complex de PDF is samengesteld, maar ik heb toen wel een scriptonderbreking van een seconde ingebouwd om zeker te weten dat de PDF was weggeschreven voordat het mailcommando werd uitgevoerd.  Dus zeker even testen.