Ga naar inhoud
  • 0

Tabel en portal


Rob532

Vraag

Hallo, ik ben een app aan het maken voor mijn muziekcollectie. In een tabel geef ik o.a. de titel van de song weer. Dan heb ik de mogelijkheid om aan te geven waar ik dit nummer heb staan: bv. kamer 1, kast 2, plank 3. Dit werkt via een tabel "locatie" 

Maar er zijn verschillende mogelijkheden "dragers": single, LP, CD of DVD. sommige songs komen op meerdere dragers voor. Dus in de tabel muziekbestanden heb ik aparte velden gemaakt:

Single Ja/Nee en bij Ja verschijnt dan het keuzeveld waar ik de locatie kan invoeren. Idem voor LP,CD en DVD. Het kan dus voorkomen dat ik songs heb die op 4 dragers voorkomen en uiteraard allemaal op een verschillende locatie.  Ook dit werkt goed. 

Nu wil ik via een portal een lijst kunnen maken van bv kast 1. En daarin kunnen zowel cd's als DVD staan.  Dan moet ik die song dus 2 x in het portal kunnen zien met in het portal de locatie van zowel de CD als de DVD.

Ik heb gedacht om  via een script, gekoppeld aan de Ja/nee velden een extra tabel te maken met iedere keer een nieuw record )zowel voor CD als DVD). Is dit de handigste manier of weten jullie een betere vanuit jullie kennis en ervaringen?

 

Ik hoor het graag

 

Groeten en alvast bedankt

 

Rob

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Inderdaad. Maar ik  kan uit je bericht niet echt opmaken of je deze drie tabellen al hebt.

De Ja/nee velden lijken mij onzinnig. Je koppelt een unieke song aan één of meer dragers (type, jaartal, uitgever) , die weer aan een lokatie gekoppeld zijn (die weer aan een kastentabel kunnen hangen). Of andersom: je vult een drager met unieke songs.

Je hoeft niet per se een portaal maken van een kast. Je kan ook een lijst-layout van de dragers (combinatie (album)titel, lokatie, coverart) filteren en sorteren. Ik neem aan dat het lange lijsten zijn, dus dit ligt voor de hand. Eventueel kan je resumeren op album titel om alleen de unieke dragers te zien.

Ontbreekt bij jou de artiestentabel nog? 

Wat verder een uitdaging is - lijkt mij - is dat songs niet uniek hoeven te zijn. Verschillende edities van deze dezelfde song, van dezelfde of meerdere artists.. Wil je daar wat mee?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...