Jump to content
  • 0

Server opnieuw geinstalleerd. Client 'verbinding is mislukt'.

peerke

Question

Posted

Het si alweer een tijd geleden dat ik dit heb gedaan. Na crash op een MacMini met Mojave FMS 16.0.4 geinstalleerd. De clients op andere computers zien wel de FM-server bij 'open op afstand' maar niet de Sample database. Melding 'Verbinding is mislukt'. Ik zie iets over het hoofd. De FMserver als fileserver kan ook gewoon gedeeld worden.

Wie weet raad?

P.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Die client moest ik even installeren. Dan krijg ik de melding dat de verbinding met de FM-server.local:5003 is niet gecodeerd.

Mag alleen voor testen worden gebruikt.

Dan klik ik op 'Verbinding met deze host altijd toestaan' en dan zie ik de Sample database wel en kan ik die openen.

Hoe krijg ik dat op de andere mac goed.

Er is geen web publishing of ocdb oid, alleen de databaseserver. Moet ik dan iets coderen? Certificaat? Ik weet het niet meer. Alles is intern.

Bedankt. P.

• 0
Posted

Die client moest ik even installeren. Dan krijg ik de melding dat de verbinding met de FM-server.local:5003 is niet gecodeerd.

Mag alleen voor testen worden gebruikt.

Dan klik ik op 'Verbinding met deze host altijd toestaan' en dan zie ik de Sample database wel en kan ik die openen.

Hoe krijg ik dat op de andere mac goed.

Er is geen web publishing of ocdb oid, alleen de databaseserver. Moet ik dan iets coderen? Certificaat? Ik weet het niet meer. Alles is intern.

Bedankt. P.

Die hint naar 5003 heeft me toch de goede richting op gestuurd. Op de client heb ik getest met een andere versie dan oorspronkelijk en die stond geblokkeerd door Lulu.

Rule weggehaald en het werkt.

Veel dank, P.