Tigerbaby Posted February 19, 2004 Posted February 19, 2004 Ik heb nog een probleem met de schermafdruk. Ik had eerst alles op 1 pagina, ik ben er een keer buiten geweest en kreeg dus een afdruk op 2 pagina's. Ik heb dat veld aangepast, zit nu perfect op 1 pagina, toch geeft FM nog altijd 2 pagina's weer. Hoe krijg ik alles terug op 1 pagina? Quote
0 AvD Posted February 19, 2004 Posted February 19, 2004 ik ben er een keer buiten geweest en kreeg dus een afdruk op 2 pagina's. Als dat geen cryptisch taalgebruik is... Wat bedoel je met "er een keer buiten geweest"? Samen met onze achtbare Dr_Flash ben ik razend nieuwsgierig naar meer uitleg over dit leuke voorval! Laat ons niet te lang wachten. PS Misschien kan je hier nog iets mee aanvangen: http://www.avd-ci.be/tip132.htm. En dit is nog een heel leuke i.v.m. previews: http://www.avd-ci.be/tip121.htm. Quote
0 Sanne Posted February 19, 2004 Posted February 19, 2004 Ik durf wel een wilde gooi te doen! Ik denk dat Tigerbaby met "er buiten geweest" bedoelt, dat zij een layout had waarvan de gehele layout precies op 1 pagina zat. En toen heeft ze er een veldje bij gemaakt (via Definieer Velden), en - omdat dat de default instelling is bij FMP - dat veld is (door FMP) op die layout geplaatst. En zo is de layout langer dan 1 pagina geworden: ze is "buiten" de ene pagina gekomen. Toen heeft Tigerbaby wel het onderste veldje van de layout verwijderd, maar niet de Body (of Footer) wat korter gemaakt. Dan krijg je dus een mooie pagina die altijd gevolgd wordt door een lege pagina. Toen heeft ze hulp gezocht met haar nieuwe vriendjes bij Clarify.net. Maar vlot daarna is ze erachter gekomen dat ze het Body- (of Footer-)gedeelte wat kon verkleinen, en dat verklaart de melding "Izze opgelost". Nou, eens afwachten of ik een beetje in de buurt van de waarheid zit ... Quote
0 Tigerbaby Posted February 19, 2004 Author Posted February 19, 2004 Wel, de uitleg van "er buiten geweest" was inderdaad goed. Het veld was helaas te lang dus zat ik langs opzij met een tweede pagina. Ik had natuurlijk nog niet ontdekt dat je de marges kan aanpassen in FM. Je ziet, ik leer elke dag bij hé Quote
0 AvD Posted February 19, 2004 Posted February 19, 2004 Dat zal dus vrouwelijke intuïtie zijn. Ik zou me misschien beter afzijdig houden... Quote
0 Tigerbaby Posted February 19, 2004 Author Posted February 19, 2004 PS: Je geraakt eraan gewent aan mijn cryptische omschrijvingen Quote
0 Rony Rabijns Posted February 19, 2004 Posted February 19, 2004 Kan het niet laten ... (Sorry Tigerbaby) Alles went uiteindelijk, ik geraak zelfs gewend aan de tikfouten. Het maakt het natuurlijk alleen nog allemaal veel cryptischer. Je geraakt eraan gewent Is al opelost!!! Quote
0 AvD Posted February 19, 2004 Posted February 19, 2004 (edited) Kan het niet laten ... Ik nu ongeveer wel, maar ik heb het er verdomd moeilijk mee... telkens opnieuw... Misschien is dat wel de successtory van FileMaker: in plaats van programmeren en zorgvuldig intikken is het louter point and click... Geen tikfouten mogelijk. En de spelling of de spraakkunst hoef je er ook niet voor te kennen. En laat ons eerlijk zijn: we hebben met het Nederlands een verdraaid moeilijke taal, met een tamelijk corrupte logica en een rammelend systeem. Neem maar eens de werkwoorden op -open zoals "lopen, liep, gelopen". - Ah! Ok! Dus voor dopen is het "dopen, diep, gedopen"? - Nee: "dopen, doopte, gedoopt". - ??? Goed, dan. Dus "kopen, koopte, gekoopt"? - Nee! Nee! - Dan is het dus "kopen, kiep, gekopen"? - Nee: "kopen, kocht, gekocht". - Ok."Stropen, strocht, gestrocht". Da's dan toch wel goed? - Vergeet het maar... Edited February 19, 2004 by Guest Quote
0 Tigerbaby Posted February 19, 2004 Author Posted February 19, 2004 Tja jongens, je kan niet in alles de beste zijn hé Quote
0 Rony Rabijns Posted February 19, 2004 Posted February 19, 2004 Tja jongens, je kan niet in alles de beste zijn hé Tigerbaby, het was een algemene opmerking van zowel AvD als van mij. Het is zeker niet persoonlijk bedoeld. Maar het moest er toch nog eens uit ... en toevallig was dat in jouw topic. Quote
0 Tigerbaby Posted February 19, 2004 Author Posted February 19, 2004 Dacht ook niet dat dat persoonlijk was. Maar toch lief dat je aan mijn gevoelens denkt Quote
0 Frank ter Braak Posted February 19, 2004 Posted February 19, 2004 Zoek je problemen? *** Eén onduidelijke vraag over een onduidelijk probleem dat kennelijk ook al opgelost is Maar toch a 13 reactie's Zijn wij zo verzot op problemen dat we ze najagen, zelf als ze al vedwenen? Zijn wij zo blij met nieuwe forum leden dat wij ons met alle moete van onze beste kant willen laten zien? Zijn alle mannen én die ene "vrouw" zo blij met nog een "mannelijke filemaker programeur in een vrouwelijk lichaam"? Of is het omdat het FilemakerCafe zo rustig was dat we er ook hier al een pintje bij pakken? Ik lees het graag hoor, maar vond het wél erg opvallend. P.S. waar is die "vrouwelijke" knipoog van Sanne gebleven *** "Ja graag! als het maar Filemaker problemen zijn Quote
0 Sanne Posted February 20, 2004 Posted February 20, 2004 Maar Frank, je wilt toch niet dat we met z'n allen stil in een hoekje gaan zitten???! Quote
Question
Tigerbaby
Ik heb nog een probleem met de schermafdruk.
Ik had eerst alles op 1 pagina, ik ben er een keer buiten geweest en kreeg dus een afdruk op 2 pagina's.
Ik heb dat veld aangepast, zit nu perfect op 1 pagina, toch geeft FM nog altijd 2 pagina's weer.
Hoe krijg ik alles terug op 1 pagina?
14 answers to this question
Recommended Posts