Ga naar inhoud
  • 0

Een terminal-commando uitvoeren vanuit FileMaker


menno

Vraag

Ik draai dit met succes op Windows 10, 11 en Server 2019:

Send Event [ "aevt" ; "odoc" ; "\"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\VLC.exe\" -f --rate=4 --play-and-exit \"https://cdn.pixabay.com/vimeo/220088148/Mobile% 20Phone%20-%209490.mp4?width=1280&expiry=1662108632&hash=d15be3d20f822b4071cbcb9ce2ce45104906c7b2"\" ]


Ik gebruik geen "cmd c/" omdat dat alleen een cmd-terminal zou openen en sluiten, wat hier overbodig is.
 
Wanneer ik Terminal.app op MacOS open en plak daarin:

"/Applications/VLC.app/Contents/MacOS/VLC" -f --rate=4 --play-and-exit "https://cdn.pixabay.com/vimeo/220088148/Mobile%20Phone%20-% 209490.mp4?width=1280&expiry=1662108632&hash=d15be3d20f822b4071cbcb9ce2ce45104906c7b2"


Dan werkt ook dat prima, maar ik krijg dit niet werkend met Send-Event op MacOS.

Als ik Send-Event gebruik met "Open applicatie" kan ik geen variabele toewijzen die moet worden verzonden aan de opdracht en als ik "Open document" gebruik, wordt een fout 100 geretourneerd (Bestand niet gevonden). Verder kan ik Terminal.app ook niet aanwijzen (kan in zekere zin wél, maar er blijft staan "<unknown>" i.p.v. de naam van de app zoals dat wél bij andere apps lukt)
 
Hoe kan ik dit oplossen?

Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met send-event? Welke app heb je daarin aangewezen? Als je VLC aanwijst, kan je geen variabelen meesturen, dat kan alleen op de commandline.

Een beetje context:

er zitten 8 mensen in een beveiligde ruimte 24 uur per dag te kijken naar opnames van 0-30 seconden van video-camera's. Tot 2000 per shift per operator (dat is dan wel erg extreem overigens).

Ze krijgen in FM een heleboel informatie plus een link naar de video en het is de bedoeling dat om bij loze meldingen niet meer dan 2x te hoeven klikken (hoef niet uit te leggen waarom, denk ik) en op Windows lukt dat prima. Éen van de managers werkt op een Mac (net als ik) en daarvoor (en voor mijzelf natuurlijk) zou het handig zijn als we gewoon mee zouden kunnen draaien met onze Mac's

Geen halszaak, maar het zou gewoon fijn zijn en zodoende loop ik tegen dit probleem aan

Dan voor de afloop van het commando: VLC wordt fullscreen ( optie: -f ) geopend  en speelt de video op 4x de standaardsnelheid af  ( optie: --rate=4 ) en sluit het venster meteen weer ( optie: --play-and-exit )

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...