Ga naar inhoud
  • 0

2 waarden onttrekken en tellen


Rosa

Vraag

Hallo,

ik heb een veld waarin wordt aangeven of iemand een beginner of ervaren is, zoals:

Hoe beoordeel je zelf je kennis van Word? beginner of ervaren

nu wil ik graag een tabel waarin ik kan zien hoeveel er beginner en ervaren er gevorderd hebben ingevuld. 

kan iemand me daarbij helpen.

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit kan op heel wat verschillende manieren, afhankelijk van hoe je de database inricht en hoe je de telling wilt presenteren.

Ik heb een voorbeeldje toegevoegd waarbij je aan de hand van keuzerondjes het gegeven invoert. Klik op de knop om de telling te tonen. Druk op de return of entertoets om weer naar het invoerscherm te gaan.

Deze oplossing maakt gebruik van een resuméveld dat op het resultaatscherm wordt weergegeven in een layoutgedeelte dat als subresumé is gedefinieerd.

tellen.fmp12

Link naar reactie
  • 0
Op 9-9-2022 om 12:27, Banach zei:

Dit kan op heel wat verschillende manieren, afhankelijk van hoe je de database inricht en hoe je de telling wilt presenteren.

Ik heb een voorbeeldje toegevoegd waarbij je aan de hand van keuzerondjes het gegeven invoert. Klik op de knop om de telling te tonen. Druk op de return of entertoets om weer naar het invoerscherm te gaan.

Deze oplossing maakt gebruik van een resuméveld dat op het resultaatscherm wordt weergegeven in een layoutgedeelte dat als subresumé is gedefinieerd.

tellen.fmp12 348 kB · 0 downloads

Dank je. Ik begrijp je antwoord alleen gaat het niet om het maken van de keuzes in FM.

Ik krijg de gegevens binnen via Excel (vanuit een formulier) en daar staat bij een onderdeel of een kandidaat heeft gekozen voor keuze 1: Basis of keuze 2: Ervaren (of 3): Niet

Zoals in dit voorbeeld: 

image.png.83cb4865241dcb774e90f2b2798525be.png

Het is geen probleem om de gegevens in FM te krijgen. Alleen zie ik geen mogelijkheid om op te tellen:

Hoeveel personen optie 1, 2 of 3 hebben gekozen. Alleen door erop te zoeken. maar ik wil ze graag in een overzichtje hebben...

Ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...