Ga naar inhoud
  • 0

pdf mailen met subsummary layout


SPORTACO

Vraag

Ik heb een probleem dat ik niet opgelost krijg; 

Ik moet fiscale attesten door sturen per mail. Daar staat per deelnemer het aantal inschrijvingen in die hij gedaan heeft.

ik maak een report op basis van een inschrijvingstabel met de deelnemers(people) als subresumé

dat lukt goed. 

Maar nu wil ik die ook mailen: doe ik met een loop functie. Maar deze gaat steeds per record (inschrijving) verder en zou per deelnemer verder moeten. 

hoe moet ik nu die loop nu ivf van de deelnemer krijgen? 

 

Schermafbeelding 2022-09-16 om 19.58.11.png

Schermafbeelding 2022-09-16 om 19.59.02.png

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Met de opties die jij in je afbeelding hebt staan bepaal je welke paginanummers moeten worden opgeslagen, niet welke records. Je moet hier dus voor Alle pagina's kiezen.

Om te krijgen wat je wenst dien je vooraf de gewenste records te selecteren. In jouw situatie zou je dat met een zoek kunnen doen welke als vervelende complitatie heeft dat je je eerdere selectie kwijt raakt. Je moet die zoek dan uitvoeren in een nieuw venster.

Net als mijn eerdere oplossing is ook dat nogal ad-hoc. Je blijft op deze manier een beetje rommelen. Beter is dan om dit heel anders aan te pakken. b.v door uit te gaan van de tabel met de persoonsgegeven.

Vanuit die tabel maak je de loop die door de personen loopt en in die loop ga je in een ander venster naar de gerelateerde records, maak en mail je de pdf. Dan sluit je dat scherm en gaat in het scherm met de persoonsgegevens naar het volgende record. Dit is m.i. iets netter. In het bijgevoegde voorbeeldbestandje kun je zien wat ik bedoel.

Ik heb het scriptje voorzien van wat uitgebreid commentaar. Ik hoop dat het daarmee duidelijk is.

mailpdf.fmp12

Link naar reactie
  • 1

Je kunt voordat je records als pdf opslaat en mailt een check op people_id invoeren;

  • Zet in een variabele buiten de loop een onmogelijke waarde voor people_id (negatief bv).
  • In de loop check je of je people_id van het huidige record gelijk is aan die je in de variable hebt opgeslagen.
  • Nee, sla de huidige people_id op in de variabele en maak de pdf en mail deze.
  • Ja, sla het maken van de pdf en mailen over en ga naar het volgende record.

Hiervoor is noodzakelijk dat je op people_id gesorteerd hebt. Dit is vanwege je subresumé al in orde.

 

Link naar reactie
  • 0

Banach,

Bedankt , dat werkt prima

Nu heb ik nog een probleem om de juiste records in de pdf te krijgen

dat lukt me niet. Ik bekom dit resultaat als ik naar schermafdruk ga maar dat werkt dan niet in het script

ik denk dat ik niet de juiste dingen invul bij de opties (records opslaan als pdf)

Per mail zou ik 1 persoon moeten hebben met alle inschrijvingen van die persoon erop

meestal heb ik maar 1 inschrijving op de pdf per persoon als er meerdere zouden moeten zijn 

wat moet ik doen?

 

Schermafbeelding 2022-09-17 om 11.14.57.png

Schermafbeelding 2022-09-17 om 11.16.38.png

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...