Jump to content
  • 0

Een geselecteerd stuk tekst formateren én in een ander veld plakken

Bachje

Question

Posted

Beste mensen

Ik zoek naar script stappen om een (met de hand) geselecteerd stuk tekst via een script te formateren (bijvoorbeeld vet en onderstreept) en vervolgens dat stukje tekst naar een ander veld te kopiëren. Daarvan moet een lijst komen van alle stukjes op die manier geslecteerde tekst in een lijst, daarbij moet gekeken worden naar tekst formatering.
Er moeten meerder lijsten komen. Dus alle vet en onderstreept bij elkaar, een alle cursief bij elkaar.

Mijn eerste probleem is hoe ik een button kan maken waarop de gebruiker kan klikken nadat hij de tekst heeft geselecteerd die de formatering en het kopiëren naar hert veld (binnen hetzelfde record) plakt.

Ik heb geexperimenteer met de get functie mar kom er niet uit. Wie kan me helpen.

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Geweldig, mijn dank is groot, dit helpt echt.

ik ben echter aan het puzzelen gegaan om te zorgen dat de 1e geselecteerde tekst niet weer verdwijnt als ik een 2e selecteer. Met de instellingen van nu overschijft hij de oude tekst. ik heb geprobeerd met de functie Selectie instellen [selectie::selectie Beginpositie -1 ; eindpostie -1; De cursor naar het einde van de bestaande tekst te bewegen. Maar de functie veld instellen alle tekst in het veld eerst selecteerd en overschrijft.

Inplaats van veld instellen heb ik nu Berekend resultaat invoegen gebruikt. dat voegt de nieuwe selectie toe. Om te zorgen dat die selectie ook daadwerkelijk op een nieuw regel komt heb ik aan de variabele aan het einde  & ¶ toegevoegd. zodat na het kopiëren in het veld de curor naar een nieuwe regel gaat. nu werkt het zoals gewenst.....

Nogmaals dank en voor het geval andere van de oplossing gebruik willen maken voeg ik hier het voorbeeld bestan met mijn aanpassing nogmaals toe.

selectie 3.fmp12

• 0
Posted

Banach, wederom dank. Ik was al met de loop in de weer maar de oplossing van de variabele had ik nog niet bedacht. nu kan ik verder gaan bouwen.... belangrijkste hobbel genomen.