Ga naar inhoud
  • 0

macOS Ventura


SEBAS68

Vraag

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Ik zag op de FM forum de volgende tip voor het onderdrukken van de animaties

 

In the German FMM forum user B. Schulz recommends entering the following terminal command as a temporary solution:

  1. defaults write -g NSAutomaticWindowAnimationsEnabled -bool false

For most users, this has apparently solved the problem.

 

Source: https://github.com/734MNOOB/Disable-Mac-Animations

 

Bildschirm_foto_2023-01-12_um_11_40_50

Link naar reactie
  • 1

De animaties van de vensters in de script-editor zijn niet uit te schakelen. Bijgaand een filmpje van hoe dat er op mijn MacBookPro M1-Max/64Gb uitziet.

Het hakerige gedrag is niet het gevolg van kijken via internet of de slechte kwaliteit van het filmpje, maar is zoals het er werkelijk op mijn scherm gebeurt.

Als je daar de hele dag mee moet werken: $#@&*@!

Link naar reactie
  • 0

Het blijkt dat er toch wel wat dingetjes zijn. Zie b.v. hier.

Samengevat:

  • Soms wil een Card venster niet sluiten. Enige oplossing om FM geforceerd te stoppen.
  • De printer setup dialoog kan crashen. Dit lijkt afhankelijk van de complexiteit van de layout.
  • Wanneer je alle records wil printen wordt alleen het actieve record geprint.
  • Connecten via de hostnaam van een locale host lukt niet.
  • Eigen constatering: Herstart van een FM server geef de foutmelding dat de computer is herstart vanwege een probleem.

Wellicht wordt er meer gevonden. We wachten op een volgende update.

aangepast door Banach
Link naar reactie
  • 0
Op 30-10-2022 om 16:54, Banach zei:

Verder

  • Interactie FMP met mail programma geeft een crash van FMP

Had ik ook bij een klant. Reden was dat bij de upgrade naar Ventura de default mail applicatie niet correct meer was ingesteld. Dus een bug in Ventura, en een stukje code in FileMaker dat crashed als je geen Apple Mail gebruikt.

Voor de rest heb ik hier op verschillende van mijn Macs FileMaker 19 opnieuw mogen installeren omdat de applicatie niet meer opstarte. Foutmelding: sommige bestanden zijn beschadigd. Herinstalleer. Wat gelukkig wél werkte.

Ik werk nu een maand met Ventura, en buiten de dagelijkse confrontatie met een aantal FileMaker bugs die al jaren niet opgelost geraken, is alles voor mij OK genoeg.

Link naar reactie
  • 0
22 uren geleden, Peter Wagemans zei:

Voor de rest heb ik hier op verschillende van mijn Macs FileMaker 19 opnieuw mogen installeren omdat de applicatie niet meer opstarte. Foutmelding: sommige bestanden zijn beschadigd. Herinstalleer. Wat gelukkig wél werkte.

Ik werk nu een maand met Ventura, en buiten de dagelijkse confrontatie met een aantal FileMaker bugs die al jaren niet opgelost geraken, is alles voor mij OK genoeg

De cards, het afdrukken van de gevonden set met records en de formule-dialogen werken bij jou gewoon? Is dat op een Mac met een M1 processor?

Link naar reactie
  • 0

No worries, bedankt voor je reactie, ik ben deze week naar Ventura overgestapt. Printen heb ik nog niet geprobeerd, maar FileMaker werkt verder goed.

Echter.... door het animeren van het openen en sluiten van vensters, voelt FileMaker vreselijk traag aan (op een Macbook met een M1 Max). Eens uitzoeken of dat animeren zou kunnen worden uitgeschakeld, want dat voegt niks zinnigs toe.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...