Ga naar inhoud
  • 0

API en de Scripttrigger


jw

Vraag

Hoi, ik heb FMS 19.6 draaien. De API is geactiveerd. Via de API is de database ook toegankelijk. Dit werkt goed voor het ophalen en aanmaken van records.

Nu wil ik dat de API een Filemaker script aanroept. Dat werkt ook. Om een of andere reden moet je dan ook meegeven op welke layout deze wordt aangeroepen.

Het script loopt, maar lijkt niets te kunnen vinden en geen data te kunnen overzetten via Import.

Nu de Vraag:

Het aangeroepen Filemaker script wisselt tussen layouts, zoekt data en importeert intern data van de ene tabel naar de andere.

Hoe moet je dan de toegangsrechten instellen? Ik zou zeggen, dat gaat dan over de FMS-rechten en niet over de API-gebruiker.

Wie weet hier meer over?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De api-user is gewoon een gebruiker en dus moet je de rechten als zodanig bekijken en instellen. FMS is geen gebruiker.

Over importeren op FMServer: het is onmogelijk om van de ene tabel direct iets in de andere tabel te importeren. Daarvoor moet je eerst naar excel of text exporteren in de documents of temporary en van daaruit weer importeren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...