Jump to content
  • 0

API en de Scripttrigger

jw

Question

Hoi, ik heb FMS 19.6 draaien. De API is geactiveerd. Via de API is de database ook toegankelijk. Dit werkt goed voor het ophalen en aanmaken van records.

Nu wil ik dat de API een Filemaker script aanroept. Dat werkt ook. Om een of andere reden moet je dan ook meegeven op welke layout deze wordt aangeroepen.

Het script loopt, maar lijkt niets te kunnen vinden en geen data te kunnen overzetten via Import.

Nu de Vraag:

Het aangeroepen Filemaker script wisselt tussen layouts, zoekt data en importeert intern data van de ene tabel naar de andere.

Hoe moet je dan de toegangsrechten instellen? Ik zou zeggen, dat gaat dan over de FMS-rechten en niet over de API-gebruiker.

Wie weet hier meer over?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

De api-user is gewoon een gebruiker en dus moet je de rechten als zodanig bekijken en instellen. FMS is geen gebruiker.

Over importeren op FMServer: het is onmogelijk om van de ene tabel direct iets in de andere tabel te importeren. Daarvoor moet je eerst naar excel of text exporteren in de documents of temporary en van daaruit weer importeren.