Ga naar inhoud
  • 0

Lege afstand in portaal vermijden( afdruk kassa label )


StevenDn

Vraag

Goedemiddag,

 

Er is waarschijnlijk een betere of andere manier om dit te printen ( ik hoor het graag ) Maar ik zou graag een variabele print hebben zodanig dat er geen lege ruimtes zijn tussen het artikel en het eindtotaal. Nu ben ik gebonden aan maximaal 10 artikelen. 

Zie afbeeldingen om het beter te begrijpen.

 

Alvast bedankt voor de reactie. 

Schermafbeelding 2.png

Schermafbeelding 3.png

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
24 minuten geleden, bigbadwolf zei:

Je uitgangspunt voor de print moet niet een portaal zijn.

Wat je het beste kunt doen is de ‘regels’ als uitgangspunt nemen en het totaal in een Grand Summary zetten. Dan kun je zoveel regels maken als je nodig hebt en de totalen schuiven gewoon mee.

Goedemiddag, bedankt voor de reactie, is hier documentatie over ? Ik ben nog niet volledig mee. 

Link naar reactie
  • 0

Er is vast wel wat te vinden, maar ik zou zo snel niet weten waar (behalve het online manual).

Waar het in dit geval om gaat is dat je wel visueel (op je scherm) het portaal kun gebruiken, maar als je het afdrukt je naar een aparte lay-out moet navigeren (related records) waarbij het uitgangspunt de tabel met de portaalregels is. Dan ben je niet gebonden aan het aantal regels van het portaal.

Na het afdrukken ga je weer terug naar de oorspronkelijke lay-out.

Portalen zijn helaas niet dynamisch (ze kunnen wel groeien als je het venster vergroot, maar veel meer flexibiliteit zit er niet in).

Link naar reactie
  • 0

Je kan portalen ook gewoon opschuiven (in preview en bij printen). Je moet alleen die schuif-eigenschappen aan de objecten toekennen:

image.thumb.png.189cf3588accf12a429f0f0424692fba.png

image.thumb.png.97257ef41c478f9ca2c5052caf08226f.pngimage.thumb.png.89bcf577924db0f9c1049ab977e72ba9.png

Er zijn natuurlijk andere manieren mogelijk, maar als dit voldoet kan je het prima toepassen. Er zijn ook combinaties van records en meerdere portalen op een layout mogelijk.

De gedeelten die je kan laten krimpen zijn subsummaries, grand summaries en body. Headers, footers en navigation gedeelten kunnen niet krimpen. Zie ook de help: https://help.claris.com/nl/pro-help/content/removing-blank-spaces.html?

Untitled.fmp12

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...