Ik heb een probleemje met de volgorde waarin Filemaker gegevens exporteert naar Excel. De situatie is als volgt:
Parentfile met computers (hostname, ip nummer, etc.)
Childfile met software (geinstalleerde paketten per pc)
Filemaker exporteert de gegevens wat mij betreft wel netjes en logisch, de gerelateerde softwareregels zijn immers records en geen velden:
G5_01,192.168.10.123,Filemaker Pro ,,Servoy ,,Lotus Notes G5_02,192.168.10.125,Etc.
De opdrachtgever wil echter graag dat de software achter elkaar komt te staan in kolommen Nu is daar wel een oplossing voor te bedenken met een flink aantal calculated fields (ca. het maximaal aantal gerelateerde records) maar dat is natuurlijk een beetje geschiedenisvervalsing Heeft iemand een elegantere oplossing?
Question
Duckie
Ik heb een probleemje met de volgorde waarin Filemaker gegevens exporteert naar Excel. De situatie is als volgt:
Parentfile met computers (hostname, ip nummer, etc.)
Childfile met software (geinstalleerde paketten per pc)
Filemaker exporteert de gegevens wat mij betreft wel netjes en logisch, de gerelateerde softwareregels zijn immers records en geen velden:
,,Servoy
,,Lotus Notes
G5_02,192.168.10.125,Etc.
De opdrachtgever wil echter graag dat de software achter elkaar komt te staan in kolommen
Nu is daar wel een oplossing voor te bedenken met een flink aantal calculated fields (ca. het maximaal aantal gerelateerde records) maar dat is natuurlijk een beetje geschiedenisvervalsing
Heeft iemand een elegantere oplossing?
14 answers to this question
Recommended Posts