Ga naar inhoud
  • 0

twee sets van identieke fmp-bestanden in twee verschillende mappen. tegelijkertijd bewerkbaar ???


VWin

Vraag

Ik verwacht een negatief antwoord maar wou toch zeker zijn.

Stel:

fmp19,  Windows of Mac maakt niet uit. TWEE mappen  op hetzelfde niveau met in ELKE map een identieke database, niet bestaande uit één identiek benoemde file met diverse tabellen maar wel degelijk bestaande uit een identieke (ouderwetse) set van diverse fmp-bestanden.

Vraag:

- is het mogelijk deze beide identiek sets tegelijkertijd te gebruiken zonder een onontwarbare Gordiaanse knoop te veroorzaken ?

- Is dit al of niet überhaupt ook van tel bij remote inloggen  ? Voor zover trouwens bij dergelijk  inloggen een onderscheid kan gemaakt worden ...

- zou  een diverse benaming van de betrokken mappen enig soelaas brengen ?

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
2 minuten geleden, VWin zei:

- Is dit al of niet überhaupt ook van tel bij remote inloggen  ? Voor zover trouwens bij dergelijk  inloggen een onderscheid kan gemaakt worden ...

In feite vermoed ik zelf dat beide sets onder hetzelfde IP-adres zullen vallen. Dan heb je wellicht ook geen enkel idee welke van de twee sets je uiteindenlijk opstart en aanspreekt.

Zou het gebruik van twee pc's een oplossing zijn ? Dan heb je wel twee verschillende IP-adressen, niet ?

Link naar reactie
  • 0

Ik verwacht dat FM server gaat sputteren als je dat probeert, ( niet getest). Ik heb een dergelijke situatie opgelost door de verschillende bestanden te voorzien van een unieke voorloop, in mijn geval een paar letters, maar je kunt ook kiezen voor bv 001 en 002. 
Je kunt de bestanden hernoemen met de developer tools onder het tools menu, dan worden ook de onderlinge referenties hernoemd. 
Als je de bestanden op verschillende computers zet dan krijg je inderdaad verschillende ip adressen en moet je goed bijhouden in welke versie je zit. 

Link naar reactie
  • 0
3 uren geleden, Infomatics zei:

Als je de bestanden op verschillende computers zet dan krijg je inderdaad verschillende ip adressen en moet je goed bijhouden in welke versie je zit. 

Is het dus werkelijk zo dat bij remote inloggen beide pc's (op zelfde internettoegang aangesloten) een verschillend IP-adres toegekend krijgen ?

Link naar reactie
  • 0
3 uren geleden, Infomatics zei:

Je kunt de bestanden hernoemen met de developer tools onder het tools menu, dan worden ook de onderlinge referenties hernoemd. 

Die sublieme ervaring heb ik nog niet mogen/durven meemaken .. Echt "alle onderlinge referenties" hernoemd, zomaar ???

aangepast door VWin
Link naar reactie
  • 0

Wanneer je remote met een VPN verbinding contact maakt krijg je de interne (LAN) IP nummers te zien. Verschillende computers binnen hetzelfde interne netwerk hebben verschillende IP nummers. Dit zal dan ook geen probleem zijn.

Zonder VPN is dat een ander verhaal en hangt het ervanaf hoeveel externe (WAN) IP je hebt. Doorgaans is dit slechts 1 nummer. Dan gaat dit niet zondermeer en zul je ook beter de bestanden hernoem zoals hievoor al is aangegeven.

Het hernoemen kun je eens uitproberen op een kopie van je productiebestand. In mijn ervaring werkt dit prima.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...