Ga naar inhoud
  • 0

Select - set field


Faay

Vraag

Hallo, als "self-made" Filemaker liefhebber met de nodige gaten daar waar het om parate kennis gaat, loop ik al weken aan tegen 2 problemen. En ik geraak niet verder. Misschien kunnen julie mij dat zetje in de rug geven zodat het plezier weer wat terug komt.

Ik heb van een tabel, met maar 1 record, een variabele $A gemaakt van 1 veld: bedrag. En ik heb een variabele $B gemaakt in diezelfde tabel (dus 1 record) van het artikelnummer.

Nu wil ik zoeken in de tabel onderdelen eerst op het artikelnummer en daarna een veld in dat specifieke record vullen met $B

Ik heb een script geschreven waarbij de variabelen worden gemaakt:

Go to Layout: Onderdelen

Enter Find Mode (Find records when: Onderdeelnummer   Criteria: $B

Perform Find []

Go to Field [ Select/perform ; Onderdelen::Prijs_per_eenheid ]

Set Field [Onderdelen::Prijs_per_eenheid ; $A] 

Dit werkt niet.

Dus, als het record (in veld artikelnummer) overeenkomt met $B, dan wil ik de waarde van een veld in dat record vervangen met $A.

En eigenlijk wil ik dat als het record niet gevonden wordt $B dat er in de tabel onderdelen een nieuw record wordt gemaakt waarin uiteraard het artikelnummer en de prijs_per_eenheid wordt weggeschreven. 

Ik heb al veel variaties geprobeerd, gezocht op internet, gezocht in boeken maar nope. Frustrerend. Maar misschien is het voor iemand bij jullie een simpel ding.

 

 

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ha Menno, 

bedankt voor je reactie, maar........

Ik heb de waarde ingegeven zoals er staat:

een variabele $A gemaakt van 1 veld: bedrag. En ik heb een variabele $B gemaakt in diezelfde tabel (dus 1 record) van het artikelnummer.

 

Of zie ik dan toch nog iets over het hoofd?

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...