Sanne Posted February 22, 2004 Posted February 22, 2004 Plaats hier je wensen en verlangens voor FileMaker Pro 7. Dit wordt het verlanglijstje van Clarify.net! Eigenlijk zou je bij een Global veld moeten kunnen aanvinken of de waarde:X per gebruiker eigen of X voor alle gebruiker gelijk zou moeten zijn. Quote
Duckie Posted February 22, 2004 Posted February 22, 2004 Geplaatst: Zo, 22 Feb 2004 8:11 Wat een onchristelijk tijdstip om op te staan op zondag On topic: Mijn grootste wens zit niet zozeer in de gebruikersomgeving (browse mode) maar eerder in de ontwikkelomgeving (layoutmode). Daar zou ik errug graag van de handige 'taskpanes' zien zoals bijvoorbeeld in photoshop gebruikt worden. Tweede wens in een flexibelere scriptmaker waarin je kunt switchen tussen simpel (zoals nu) en advanced (waarin je gewoon zelf je code kunt tiepen) Quote
Rony Rabijns Posted February 22, 2004 Posted February 22, 2004 Scriptmaker : het zou fantastisch zijn als je ook de subscripts kan editeren vanuit een geopend script. Zelfs wanneer ze in een andere database staan. (cfr Definieer Relaties en Invoerlijsten) Layout : importeren van layouts Plugins : "script starten na verlaten veld" bij voorkeur standaard in FM, is nu een kostelijke grap in een netwerkomgeving. Functies : nog meer Status functies ... Bestandsstruktuur : meer betrouwbare "Herstel"-funktie Bestandsstruktuur : data en layout in een database "scheiden" op één of andere manier Quote
Dr_Flash Posted February 22, 2004 Posted February 22, 2004 Meer mogelijkheden om scripts te triggeren (zoals bij het verlaten van een veld) Conditional formatting Een meer overzichtelijke toegangsprivilegesbeheermodule (scrabble iemand? ) Meer Statusfuncties (vooral op netwerkgebied) Wat meer calculatiefuncties (zeg maar alles wat Excel ook heeft) Layouts in z'n geheel kunnen kopiëren tussen files. En natuurlijk Design Themes Kan je eindelijk eens iets MOOIS maken zonder wekenlang met Photoshop aan de gang te moeten.... Quote
AvD Posted February 22, 2004 Posted February 22, 2004 Plaats hier je wensen en verlangens voor FileMaker Pro 7. Ik neem aan dat het hier een tikfoutje betreft, en dat je FileMaker ACHT bedoelt. Anders is het zoiets als beschrijven hoe je kindje eruit zou moeten zien, enkele dagen voor de bevalling. Anderzijds is het mooi, natuurlijk, van je dromen te kunnen leven. Als ik de Pythia was, zou ik zeggen: enkele van de verzuchtingen hierboven zullen uitkomen, een aantal andere niet... Quote
Rony Rabijns Posted February 22, 2004 Posted February 22, 2004 toegangsprivilegesbeheermodule (scrabble iemand? ) toegangsprivilegesbeheermoduleinstelling Quote
AvD Posted February 22, 2004 Posted February 22, 2004 toegangsprivilegesbeheermoduleinstellingswijziging PS En die zullen "mmmmm grr mmmmmmwww grr mmf - allez jom, houddop, ik stik! - mmffff grrr" . Quote
Dr_Flash Posted February 23, 2004 Posted February 23, 2004 O ja en het verwijderen van obsolete elementen zoals Repeating fields de Today-functie Save as a compressed copy . . enz. Quote
De Foemper Posted February 27, 2004 Posted February 27, 2004 Zeg, heeft er nog iemand toegangsprivilegesbeheermoduleinstellingswijzigingstips voor me? Vind het woord nl. niet in de handleiding. DF Quote
Duckie Posted February 27, 2004 Posted February 27, 2004 Zeg, heeft er nog iemand toegangsprivilegesbeheermoduleinstellingswijzigingstips voor me? Vind het woord nl. niet in de handleiding. DF Misschien moet je kijken onder accessprivilegesadministrationmodulechangingsettingstips ? Quote
AvD Posted February 27, 2004 Posted February 27, 2004 Misschien moet je kijken onder accessprivilegesadministrationmodulechangingsettingstips ? Voor degenen die niet weten waar die tips te vinden: je kan je gratis inschrijven via het accessprivilegesadministrationmodulechangingsettingstip van de week-inschrijvingsformulier. Quote
DJ_Lucv Posted March 1, 2004 Posted March 1, 2004 Schtitterende reactie JW of wel het APAMCST._________________ opruimen is een kunst Vooral in combinatie met je ondertitel. Doen we op dit forum niet aan de creatiefste reactie o.i.d.? Quote
Frank ter Braak Posted March 2, 2004 Posted March 2, 2004 Mijn wensen: Filemaker gebruiken over het web zoals bv Servoy (en niet zoals instant web publishing!)Filemaker als database achter een website bv zoals Lasso (en dan graag gebruiksvriendelijk want ik heb de FWSC (FilemakerWebServerConnector) bijvoorbeeld nooit aan de praat gekregen. Is slecht ondersteund en slecht gedocumenteerd)Subresumé weergave ook in browse mode (zou dat kunnen???)Grafisch overzicht van je toepassing incl ralaties e.d. (zoals Golive dat kan met complete websites)Eenvoudig exporteren met behoud van layout bv een met resumevelden. Ik doe het nu als print als pdf maar zou het ook als tekst of als html willen exporteren. Ik heb een heel simpel boekhouddatabase programma dat hele complexe overzochten bv gewoon als tekst kan bewaren.Status (CurrentForegroundFileName) (voor navigatie toepassingen)Status (CurrentForegroundRecordID) (voor GUI toepassingen als "highlitekleur"voor het active record)Geen hinderlijke "beperkingen" van de mogelijkheden (zoals max 10 ip adressen per dag! van de webcompagnion) Misschien kunnen sommige dingen helemaal niet maar deze wensen kwam ik de afgelopen jaren tegen. Quote
DJ_Lucv Posted March 2, 2004 Posted March 2, 2004 Geen hinderlijke "beperkingen" van de mogelijkheden (zoals max 10 ip adressen per dag! van de webcompagnion)Daar hebben ze FM unlimited voor. Begrijpelijk die restrictie, zeker als je het met een FM server en de webconnector wel goed werkend krijgt. Dan is het namelijk een betere hoevelheid inkomen voor de FM mensen. Of wij daar zo blij mee moeten zijn ? Quote
Frank ter Braak Posted March 9, 2004 Posted March 9, 2004 Krijg ik iets van mijn verlanglijstje???: Mijn wensen:Grafisch overzicht van je toepassing incl ralaties e.d. (zoals Golive dat kan met complete websites) NEW! Relational Model-improved relational architecture allows you to link data through a visual map of your database. (staat op PCmalll.com bij specificaties van FM7 kijk voor meer details http://www.pcmall.com/pcmall/shop/detail.asp?dpno=386744 ) Quote
Rony Rabijns Posted March 9, 2004 Posted March 9, 2004 09 maart 2004 : We kunnen ons lijstje beginnen afpunten. Frank scoort in ieder geval ... Quote
Recommended Posts