Jump to content
  • 0

Verwijzing vanuit containerveld naar foto's

Organeduc

Question

Posted

In een groot bestand neem ik een containerveld op, waarin ik de gezichten van de personen wil zien. In het groot bestand hebben de personen een ID, dat overeenkomt met de naam van iedere foto, zoals hier beschreven.

Van die smoelen heb ik al kleine fotoformaatjes, ong 30Kb per stuk.

Al die smoelen staan in een directory.

Wanneer ik al die foto's zou toevoegen aan FM, wordt de behandeling van het bestand te traag.

Hoe kan ik een verwijzing maken, zodanig, dat als ik een foto-omranding aangeef als ware het een drukknop, automastisch het fotootje open en het lijkt alsof die in FM is opgenomen?

Ik heb er ergens over gelezen, maar weet niet meer waar.

19 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Akkoord Dr., maar als het om honderden personen gaat en evenzovele foto's, en dat terwijl de foto's een naam hebben, die overeenkomt met de personenID in het personenbestand, kan dat dan niet handiger, zodat je niet foto voor foto moet verwijzen?

Geen idee eigenlijk, maar dat moet toch kunnen?

• 0
Posted

Standaard geeft FileMaker Pro je niet de mogelijkheid om op basis van een tekstveld-inhoud een afbeelding op te halen.

Ben je bekend met de Troi File Plug-in? Daarmee kun je op basis van een bestandpad, wat je hebt opgeslagen of kunt berekenen (want je hebt tenslotte de filenaam), het plaatje ophalen en in een container zetten. Met een script en set-field, wat je op preview-plaatje kunt plakken. Alles geheel binnen FileMaker Pro.

Voor de combinatie FileMaker en afbeeldingen ben ik uiteindelijk uitgekomen op ALTIJD de Troi File Plug-in gebruiken, omdat je daarmee controle over de handelingen en bestanden verkrijgt, die FileMaker Pro je niet standaard kan geven.

• 0
Posted

En ..

kan iemand me nog eens haarfijn uitleggen hoe je er voor zorgt dat

( in fmp 6 in een gewoon netwerk onder Win XP prof ) afbeeldingen die op de hoofd-PC werden ingebracht in een containerveld ( niet fysiek "geimporteerd" maar enkel via de onzichtbare "Ariadne-draad" gelinkt) ook zichtbaar worden op de client--PC ?

Maw: aan welke vereisten moet de map op de hoofd-PC voldoen ? ( benaming, lokalisatie , gedeeld ?)

mvg

• 0
Posted (edited)
Standaard geeft FileMaker Pro je niet de mogelijkheid om op basis van een tekstveld-inhoud een afbeelding op te halen.

Niet helemaal mee eens.

Je kan bij importeren van een map met afbeeldingen een vergelijkende import doen waarbij de aangeboden bestandsnaam vergelijkt met een opgeslagen bestandsnaam. Je kunt daar ook aangeven dat je alleen een referentie wilt importeren.

Het is echter wel een handmatige kwestie, want ik heb nog niet kunnen vinden hoe je die import opslaat in een script.

rmw

Edited by Guest
  • 0
Posted
afbeeldingen die op de hoofd-PC werden ingebracht ... ook zichtbaar worden op de client--PC

Importeren van afbeeldingen met alleen een referentie houdt in dat de referentie 'oplosbaar' moet zijn gezien vanuit de raadpleger (= client PC ).

De afbeeldingen kunnen dus het best op een altijd beschikbaar netwerk volume staan.

rmw

• 0
Posted

Heb dat geprobeerd waarbij de beelden in een map stonden ( op de hoofd-pc) die als een gedeelde "harde schijf "Z" " was aangeduid op zowel de hoofd-PC als de andere client-PC...en toch lukte het niet om vanop de client de beelden te "zien" in hun containerveld ....

enig idee waarom niet ?

mvg :cry:

• 0
Posted

Het resultaat was dat op de client-pc in het containerveld enekle de benaming van het .jpg-beeld wordt vermeld maar geen "beeld" wordt vertoond.

de "oorspronkelijke" linking was gebeurd op de hoofd-PC ...

• 0
Posted

Was die melding iets van 'Could not draw picture naam.jpg' of was het alleen 'naam.jpg'.

In het eerste geval kan de referentie niet worden opgelost.

In het tweede geval kan FM de inhoud niet omzetten naar een beeld en dat heeft te maken met de graphic filters. Die zitten in de map extensies (op mac) of system (op windows). Is de inhoud van die beide mappen gelijk?

rmw

• 0
Posted

Je moet tijdens de Insert Picture-fase niet vertrekken van je eigen PC, maar van My Network Places. Dat kost heel wat meer klikken, maar dan is het pad tenminste duidelijk voor elke computer van het netwerk: de computernaam wordt dan immers mee opgenomen.

• 0
Posted
maar als het om honderden personen gaat en evenzovele foto's, en dat terwijl de foto's een naam hebben, die overeenkomt met de personenID in het personenbestand, kan dat dan niet handiger, zodat je niet foto voor foto moet verwijzen?

Geen idee eigenlijk, maar dat moet toch kunnen?

en

Ben je bekend met de Troi File Plug-in? Daarmee kun je op basis van een bestandpad, wat je hebt opgeslagen of kunt berekenen (want je hebt tenslotte de filenaam), het plaatje ophalen en in een container zetten. Met een script en set-field, wat je op preview-plaatje kunt plakken. Alles geheel binnen FileMaker Pro.

In FMP 8.5 kan je gebruik maken van de Web viewer. Je construeert op basis van de personenID en het mapje waarin de foto's zitten een pad dat je in de Web viewer laat zien via het 'file' protocol. Bv. 'file:///C:/LeukeFotos/DeLeukste.jpg'.

Voorwaarde is wel FMP8.5 en ondersteuning file protocol. Dit werkt in elk geval onder WinXP/IE6

• 0
Posted
... ook op server niveau binnen win omgeving

ja hoor, waarom niet? Het werkt zelfs cross-platform én via Web publishing! Wij hebben hier FMSA onder Win2003Server met PC en Mac-clients en het werkt op de beide. Maar wél in FileMaker 8 :D Misschien een 'reason to upgrade'?

Dat is weer eens een voorbeeld dat ik graag zou zien

Geen probleem: op de FileMaker DevCon?