Ga naar inhoud
  • 0

Verkoopswaarden afdrukken


Donamd

Vraag

Ik doe een poging om de Algemene Verkoopsvoorwaarden ( de kleine lettertjes ) op de achterzijde van een factuur af te drukken, maar ondanks diverse pogingen krijg ik het niet voor elkaar.

De gedeeltes die in de layout gebruikt zijn, zijn volgende :

Titelkopgedeelte : bevat het logo, firmagegevens en adres gegevens van de klant

Hoofdgedeelte : bevat de body van de factuur 

Generaal resumé gedeelte na : bevat de totalen van het factuur en hierbij heb ik de kleine lettertes toegevoegd.

Titelvoetgedeelte : bevat nog wat firma gegevens in de voeter van het eerste blad

 

De factuur zelf is normaal maar 1 pagina groot, daarna zou er een tweede pagina moeten komen met de kleine lettertjes

De printer kan ik als duplex instellen waardoor deze pagina op de achterzijde gedrukt worden.

Iemand een idee hoe ik dit best kan doen ?

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als die facturen daadwerkelijk altijd op 1 pagina passen, dan zou je totalen in de titelvoet neer kunnen zetten. Het generaal resumé zou je dan groot genoeg kunnen maken om het altijd op de tweede pagina te krijgen en zodoende te gebruiken voor de verkoopvoorwaarden.

 

Aan de andere kant zou jij of jouw klant kunnen overwegen gewoon voorbedrukt factuurpapier te gebruiken. Zoiets kost ca 4,5 cent per vel (bij afname van 5000 stuks ca 225 euro) en dan maakt het niet uit of je factuur uit 1 of meer pagina's bestaat.

Link naar reactie
  • 0

Een vergelijkbare optie is om het briefpapier zelf te prepareren door eerst (enkelzijdig) de verkoopvoorwaarden af te drukken en wanneer een factuur wordt afgedrukt dat te gebruiken.

Een vraag die ik heb is: waarom worden deze voorwaarden pas bij het maken van de factuur afgedrukt. Dat is rijkelijk te laat. De klant heeft er zo pas kennis van kunnen nemen nadat het product is afgenomen. Beter is om die voorwaarden al bij de offerte duidelijk te maken.

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou wellicht ook kunnen denken aan het samenvoegen van een pdf, en die dan afdrukken. 

Uiteraard krijg je gedonder als AV of factuur meerdere pagina's gaan omvatten, maar ook dan zou je een constructie met pdf manipulatie kunnen bedenken.

Dus genereer de pdf als factuur in een tijdelijke map, voeg met een tweede scriptstap de AV toe, en met een derde een print opdracht (send Event).

Ben het met Banach eens dat de overleggen van de AV bij de factuur veel te laat is (en ook juridisch problematisch), maar dat het geen kwaad kan om je klant van 'reminders' te voorzien.

aangepast door Marsau
Link naar reactie
  • 0

Afhankelijk van het ordertraject stuur je waarschijnlijk bij de offerte en later bij de opdrachtbevestiging al een kopie van de algemene verkoopvoorwaarden mee, maar in een webwinkel of een aan een verkoopbalie is die mogelijkheid er niet. Het volstaat voor de (Nederlandse) wet niet dat iemand van de AV kennis heeft genomen (ik praat hier ook maar mijn adviseur na, ik ben geen jurist).

Het enige echt bewijsbare moment dat je de AV kan hebben overhandigd, is bij het uitreiken van een factuur. Zodoende wordt door heel veel organisaties bij iedere factuur een kopie van de AV bij of op de factuur meegeleverd.

Ik leg voor mijn klanten (en ook voor mijzelf) altijd het moment vast waarop die voorwaarden voor het eerst worden overhandigd (en bij wijziging van de AV opnieuw). Bij eventuele juridische problemen kan daarop worden teruggegrepen, want de klant heeft de facturen in zijn eigen administratie vastgelegd en dan kan men bij een dispuut nooit om die AV heen.

Link naar reactie
  • 0

Je kan om welke reden dan ook de AV moeten wijzigen, dan moet je die aangepaste voorwaarden wéér aan je klant overhandigen en vanaf dat moment gelden die. Tenzij de klant die niet accepteert en dan moet/kan/mag hij de transactie ongedaan maken, maar de nieuwe voorwaarden (mits binnen de grenzen van de wet) gelden.

Je kan dus niet een opdracht aannemen en dan de voorwaarden wijzigen, in dat geval gelden uiteraard de oude voorwaarden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...