Jump to content
  • 0

Records verbergen of verwijderen

Organeduc

Question

Posted

Werkend met een groot bedrijvenbestand, merk je dat er soms bedrijven van je lijst moeten worden afgevoerd.

Ik ben geneigd om hiervoor een apart bestand te maken, maar normalisatie ed. gebiedt mij, dat niet te doen. Je krijgt immers bestandenn waarvan veel velden identiek zullen zijn. Dat is dus niet goed.

Maar.... hoe kun je van de 700 bedrijven er bijvoorbeeld 50 aangeven, die je wel wil laten verschijnen in een Layout met "Verwijderde Bedrijven", maar niet in de meest gebruikte layout met de gegevens van alle andere bedrijven.

Daarbij moet het zo gebeuren in de meest gebruikte layout, dat je niet voortdurend gehinderd wordt door de "Verwijderde Bedrijven", bijvoorbeeld bij sorteeropdrachten en mailingsmomenten?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

veld maken met als inhoud "te verwijderen", relatie maken op basis van dit veld en een globaal met als inhoud "te verwijderen".

een portaal met deze relatie op de layout "te verwijderen" toont je alle te verwijderen bedrijven

voor de layout met actuele bedrijven, maak je een globaal met inhoud "actueel", en je veld wat hierboven gevuld is met "te verwijderen", vul je nu met "actueel". relatie bouwen tussen het veld met inhoud "actueel" en de globaal "actueel", portaaltje leggen op de layout en je ziet alle "actuele" bedrijven.

• 0
Posted

Ik denk dat ik toch niet duidelijk genoeg geweest ben. Nog eens:

De layout van de actieve bedrijven bestaat uit een heleboel gegevens per bedrijf, per record, weergegeven in een layout.

Alle records hebben zo hun geheel eigen scherm met alle gegevens. Geen portals, niets van dat al.

Alleen in de kop staat de titel: Gegevens van het bedrijf. Ieder record een eigen scherm dus.

Op diezelfde wijze wil ik ook de gegevens van een verwijderd bedrijf zien. Met als verschil natuurlijk de koptekst.

Wanneer ik onder de kop Gegevens van het bedrijf ga scrollen, wil ik alleen die bedrijven zien, die actief zijn.

Wanneer ik onder de kop Verwijderde bedrijven gas scrollen, wil ik alleen de gegevens van die bedrijven zien.

Excuus voor mijn onduidelijke beschrijving! :oops:

• 0
Posted

Bon,

dan is het eenvoudiger.

je zoekt eerst alle records bij elkaar die voldoen aan de status "verwijderd". als je dan gaat scrollen kom je geen "actuele" bedrijven tegen.

andersom :

je zoekt alle records bij elkaar die voldoen aan de status "actueel". als je dan gaat scrollen, kom je alleen "actuele" records tegen.

te simpel ?

ok,

alternatief dan :

plaats bovenaan je layout twee buttons (pijltjes zoals op een CD-speler bvb) en hang daar respectievelijk een scriptje aan dat naar het volgende record gaat, en naar het vorige record.

mee in dat script steek je een IF die kijkt of de status "verwijderd" is of niet. of basis van de uitkomst stuur je die naar de juiste layout. de titel bovenaan de layout is een berekeningsveld op basis van de status : is de status "verwijderd", dan is de inhoud van het berekeningsveld "Verwijderd bedrijf", zoniet "Actueel bedrijf".

Compris ?

• 0
Posted

Ron, kan je niet gewoon een Find combineren met een Omit in die scriptjes? Is dat niet makkelijker? Misschien kun je dan wel met 1 script volstaan (maar heb ik niet getest) :?:

• 0
Posted
Ron, kan je niet gewoon een Find combineren met een Omit in die scriptjes? Is dat niet makkelijker? Misschien kun je dan wel met 1 script volstaan (maar heb ik niet getest) :?:

zo simpel kan ik het niet bedenken ! :wink: Je hebt gelijk.

Maar ... ik vermoed dat Organeduc wil kunnen scrollen zonder eerst te zoeken, en dan moet je die buttons gebruiken zoals ik ze hierboven beschreef.