Jump to content
  • 0

Printproblemen

Jean

Question

Posted

Als kersvers lid van het forum wil ik jullie allen hartelijk groeten.

Onmiddellijk met de deur in huis.

Ik gebruik Filemaker pro 6 zowel op PC als op Mac. De printproblemen doen zich voor op PC. In een layout met etiketten print de Brother HL 7050 slechts 1 etiket en dit onderaan de pagina rechts.

Bij het printen van brieven met rechts boven de adressering (vensteromslag) print hij enkel de tekst, maar niet de namen en adressen, de veranderlijke info dus. RAAR.

In printpreview laat hi nochthans alles 'normaal' zien.

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Als kersvers lid van het forum wil ik jullie allen hartelijk groeten.

uch terug

Ik gebruik Filemaker pro 6 zowel op PC als op Mac. De printproblemen doen zich voor op PC. In een layout met etiketten print de Brother HL 7050 slechts 1 etiket en dit onderaan de pagina rechts.

Bij het printen van brieven met rechts boven de adressering (vensteromslag) print hij enkel de tekst, maar niet de namen en adressen, de veranderlijke info dus. RAAR.

In printpreview laat hi nochthans alles 'normaal' zien.

het is maar een vermoeden :!: :

1 etiket : heb je misschien actief record aangeduid ipv records doorbladeren ?

geen namen en adressen : lijkt mij heel erg een driver-probleem te zijn ... wat doet ie bvb als je van je preview een PDF-je maakt of op een andere printer probeert (of faxen bvb) ?

• 0
Posted

thx voor de snelle reaktie. Ik had ook zo al een vermoeden. Idd, op mijn andere printer (HP4000) werkt het feilloos. Als ik het goed begrijp moet ik dus de driver van de Brotherprinter veranderen-vernieuwen of ermee leren leven.

• 0
Posted
thx voor de snelle reaktie. Ik had ook zo al een vermoeden. Idd, op mijn andere printer (HP4000) werkt het feilloos.

Zou ik ook vrouwelijke intuïtie hebben zoals Sanne ?

Als ik het goed begrijp moet ik dus de driver van de Brotherprinter veranderen-vernieuwen .

kijk eens op hun site voor een update bvb.

of ermee leren leven

zo snel zou ik het niet opgeven :wink:

• 0
Posted

Na veel uitproberen blijjkt nu dat de velden enkel niet uitgeprint worden als in een bappald ved iets worst ingebacht (een "X").

In een totaal van 600 rekrds worden deze met een "X" in een veld niet afgedrukt, de rest wel.

Begrijpen wie begrijpen kan.?? Mijn volgende stap is dit uit te testen met mijn MAC. Ik kan de printer ook gebruiken in het netwerk.

CU

• 0
Posted
Na veel uitproberen blijjkt nu dat de velden enkel niet uitgeprint worden als in een bappald ved iets worst ingebacht (een "X").

Heeft Jean het hier nou over worsten die ergens ingebracht moeten worden? Ik snap dit ook niet meer, hoor!

Begrijpen wie begrijpen kan.??

Jean, zou je die worst uit je mond kunnen halen? Misschien nog één keertje proberen te vertellen wat er mis is?