Peer Schepers' initieel verkeerd geplaatste posting wordt hier herhaald:
Beste Clarifyers,
als nieuwkomer stel ik me even voor, mijn naam is Peer Scheepers en ben werkzaam op de Praktijkschool Westfriesland. We hebben de afgelopen 12 jaar een leerlingvolgsysteem ontwikkeld op FMpro5.5 voor het Praktijkonderwijs. Er is regionaal interresse naar en met name om het op bestaande schoolservers (NT) te laten draaien.
Het leerlingvolgsysteem bestaat uit 7 gerelateerde databases, aangestuurd vanuit een centraal leerlingenbestand. De koppelingen om de overige db's te openen zijn in de layout verwerkt met buttons/scripts.
Mijn vraag/het probleem is het volgende:
wanneer ik het LVS wil openen in de serveropstelling (en niet via bestand/ zoek host wil werken i.v.m.gebruikersgemak) duurt het erg lang voordat het systeem is opgestart en FM vraagt twee keer naar de lokatie van het centrale leerlingenbestand, terwijl het voor de gebruiker al open staat?
(ik heb alle overig FM bestanden fysiek verwijderd zodat daar geen probleem ontstaat.)
Question
AvD
Peer Schepers' initieel verkeerd geplaatste posting wordt hier herhaald:
Edited by Guest13 answers to this question
Recommended Posts