Jump to content
  • 0

Makkelijk vraagje .. :)

DKV

Question

Posted

Hallo,

ik heb een makkelijk probleem kom alleen ff niet op het antwoord

ik heb in een veld een printernaam staan die wisselend van lengte is... het enige vast is dat er aan het begin en eind van de printer naam een " staat deze kan ik er niet uithalen met substituut ....

ik wil van

"printernaam A"

printernaam A

Dank

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Je post in het verkeerde forum, waarom kan het verder niet met substitute? Gewoon met een lege string "" vervangen.

Oeps sorry... " wordt niet vervangen door FM 5.5 .....

• 0
Posted

rmw, wel getest:

De formule om het eerste en het laatste karakter uit je veld Printernaam te verwijderen:

--------

Middle(Printernaam ; 2 ; Length(Printernaam) - 2)

---------

• 0
Posted

Om een aanhalingsteken in een formule te gebruiken, moet je in FMP dubbele aanhalingstekens neerzetten tussen de gebruikelijk formule-aanhalingstekens:

----------

Substitute(Printernaam ; """" ; "")

----------

Dit werkt alleen bij het - wat ik maar noem - "rechte" aanhalingsteken.

Je hebt daarnaast ook nog het - wat ik maar noem - begin-aanhalingsteken en eind-aanhalingeteken. Die werken met de formule:

-----------

Substitute(Printernaam ; "“" ; "")

-----------

(Ja, er is echt een verschil!)

Typ je werkelijk in een veld in een database, dan is afhankelijk van de instelling van de database of er kromme of rechte aanhalingstekens inkomen.

Preferences > Document > Use Smart Quotes

Deze instelling is niet van toepassing op geïmporteerde gegevens. Ik weet uit mijn hoofd niet hoe het werkt met de Change Printer-plug-in: wat gebruik je om het veld met de printernaam te vullen?

Waar je dus mee te maken hebt, is dat er verschillende soorten aanhalingstekens zijn (verschillende ascii-nummers), maar dat ze er onder bepaalde omstandigheden wel hetzelfde uitzien.

Het beste kun je experimenteren met copy-paste met het aanhalingsteken uit het veld en in je formule.

• 0
Posted

/me werkt met MS Word en daarbij worden automatisch bij het invoeren van dubbele quotes: " de start en sluit aanhanlingstekens gebruikt. Ik denk dat velen dit gebruiken. Hoe kun je handmatig die dingen invoeren? Want iedere keer naar symbool invoegen gaan lijkt me niet echt lekker tikken.

• 0
Posted
Hoe kun je handmatig die dingen invoeren? Want iedere keer naar symbool invoegen gaan lijkt me niet echt lekker tikken.

Onderaan dat dialoogpaneel vind je de shortcut, ofwel via ALT ofwel via U. Het getalletje memoriseren is niet moeilijk. Voor É tik je bijvoorbeeld ALT+144. Zo heeft elk teken zijn waarde. Een keer opzoeken in de Character Map, en je kan verder.

• 0
Posted

We gaan het proberen, bedankt voor de reacties ...

Meer achtergrond info .. :)

De " worden gebruikt door CUPS log bestand ... en ik wil zo weining mogelijk in BBedit doen om de log bestanden gereed te maken voor FM ... Alleen dubble spatie en comma spatie vervangen door een tap zodat de logbestanden leesbaar worden voor filemaker ...