miltenb Posted March 3, 2004 Posted March 3, 2004 Hoi, Ik ben een adressen / postcode opzoek methode aan het bouwen, maar mijn vraag is : werkt het in andere landen dan nederland ook zo dat 1 postcode maar aan 1 straat gebonden is ? en dus met het huisnummer erbij een volledig adres opleverd ? Thnx Quote
0 Dr_Flash Posted March 3, 2004 Posted March 3, 2004 Nee, meestal niet. In ieder geval van Duitsland, België, Polen en Frankrijk weet ik dat postcodes gebonden zijn aan wijken of complete plaatsen, niet aan straten. Quote
0 Sanne Posted March 3, 2004 Posted March 3, 2004 nederland ook zo dat 1 postcode maar aan 1 straat gebonden is? Ik heb slecht nieuws voor je: een postcode van 4 cijfers en 2 letters kan in Nederland wel degelijk aan 2 verschillende straatnamen hangen. Ik beheer een donateursadministratie en heb dit inmiddels al meerdere keren kunnen constateren. Verschillende straten die dezelfde postcode hebben, hebben wel verschillende nummerbereiken. Vandaar dat alleen een postcode gecombineerd met een huisnummer (wat dus binnen de ene of binnen het andere bereik valt) je 100% zeker de juiste straatnaam oplevert. Quote
0 Rony Rabijns Posted March 3, 2004 Posted March 3, 2004 Ik heb slecht nieuws voor je: een postcode van 4 cijfers en 2 letters kan in Nederland wel degelijk aan 2 verschillende straatnamen hangen. tjonge, ik dacht dat België al een complex land was ! Quote
0 miltenb Posted March 3, 2004 Author Posted March 3, 2004 Verschillende straten die dezelfde postcode hebben, hebben wel verschillende nummerbereiken. Vandaar dat alleen een postcode gecombineerd met een huisnummer (wat dus binnen de ene of binnen het andere bereik valt) je 100% zeker de juiste straatnaam oplevert. Is ook eigenlijk wat bedoelde, maar schoot er ff in de formulering door heen, hoe dan ook. De consensus is dus eigenlijk zo dat een postcode tabel voor niet NL-landen niet echt mogelijk is ?! Dat kan toch eigenlijk niet waar zijn ! Vlaamse vrienden ! Hoe lossen jullie dit op ? Quote
0 Rony Rabijns Posted March 3, 2004 Posted March 3, 2004 De consensus is dus eigenlijk zo dat een postcode tabel voor niet NL-landen niet echt mogelijk is ?! Dat kan toch eigenlijk niet waar zijn ! Vlaamse vrienden ! Hoe lossen jullie dit op ? onze postcode-bestanden bestaan simpelweg uit een postcode met bijhorende gemeente, that's it. Quote
Question
miltenb
Hoi,
Ik ben een adressen / postcode opzoek methode aan het bouwen, maar mijn vraag is : werkt het in andere landen dan nederland ook zo dat 1 postcode maar aan 1 straat gebonden is ? en dus met het huisnummer erbij een volledig adres opleverd ?
Thnx
5 answers to this question
Recommended Posts