Jump to content
  • 0

SimpleHelp

Walter

Question

Posted

Wil iemand mij aub uitleggen waarom mijn SimpleHelp-tags niet bewaard blijven? Ik begin met Create tags en vervolgens Modify tags. Waarschijnlijk moet ik dan nog iets doen... maar wat.

Walter

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Walter, kun je iets duidelijker zijn met wat je probleem is? Want de plug-in SimpleHelp kent niet de functies "CreateTag" of "ModifyTag".

Mij is op dit moment geheel onduidelijk wat je aan het proberen bent.

• 0
Posted

Sanne, Create tag en Modify tag zijn scriptstappen om tags te maken die horen bij '24U SimpleDialog Plug-In' van 24U. Als ik dus de scriptstap 'Create tags' los laat op mijn layout maakt ie bij iedere button (je kunt ook kiezen voor velden, en/of portals) een standaard-tag waarvan je dus met de scriptstap 'Modify tag' de tekst kunt wijzigen. Als ik het bestand sluit en weer open heeft die de tags niet bewaard.

Groet Walter

• 0
Posted (edited)

Walter, je praat in eerste instantie over "SimpleHelp". De naam van deze hele draad op dit forum is "SimpleHelp". Je kunt ons niet kwalijk nemen dat we dus kijken naar de 24U-plug-in "SimpleHelp".

Ik begrijp inmiddels dat je het helemaal niet over deze plug-in hebt, maar over de 24U-plug-in "SimpleDialog".

Edited by Guest
  • 0
Posted

Als ik dus de scriptstap 'Create tags' los laat op mijn layout

Mij is niet duidelijk wat de "Scriptstap" is: welke script-stap bedoel je dan? Want FileMaker kent geen script-stap "Create tags". Waar staat die "script-stap"?

Begrijp ik goed dat je bedoelt met een "tag": een klein geel kadertje wat tevoorschijn komt als je met je muis ergens op stil staat?

Werk je in een database die je zelf hebt gemaakt, of werk je in een database die je op een andere manier hebt gekregen? Wat is dan de naam van de database?

• 0
Posted

De scriptstappen komen uit een voorbeeldfile die meegeleverd is bij het programma (zie attachment).

Inderdaad bedoel ik het kleine gele kadertje dat verschijnt als je er met de muis op staat. Misschien kijk ik teveel naar het voorbeeldfile en is er een eenvoudiger manier.

De database waar ik in werk heb ik zelf gemaakt.

24uSimpleHelpUtility.fp5

• 0
Posted

In het script "Modify tag" wordt gebruik gemaakt van de functie "AttachTag" waar als parameter "last" aan is gegeven. Wat je dus verandert is de laatst geactiveerde tag. Dat is altijd tijdelijk. Er wordt hier geen permanente verandering vastgelegd, maar een tijdelijke verandering.

Dat verklaart waarschijnlijk waarom de gewijzigde teksten weer verdwenen zijn zodra het bestand is gesloten.

In het geleverde bestand, bij "Usage", kun je bij stap 8 en 9 lezen hoe je de tags permanent kunt veranderen. Je maakt met het script "Attach Tags" de waarden definitief, met behulp van de code die gemaakt wordt met het script "Generate tag defs".

Start je het bestand opnieuw op, en laat je het script "Attach Tags" lopen, dan zijn de waarden weer te vinden.

Walter, ik adviseer je om de documentatie van de plug-in nog eens aandachtig te lezen.