Jump to content
  • 0

Filemaker Pro 7 is officieel!

Sanne

Question

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Een nederlandse trail aanvragen gaat denk ik langer duren, ik heb nog geen bericht op de NL-trail aanvraag . De engelse versie is al wel in mijn "bezit".

Ik heb al spannende dingen gezien:

Relaties definieren middfels een grafisch overzicht.

Relaties kunnen nu ipv alleen op exacte overeenkomst ook bebaseerd worden op IsNiet, Groter, GroterOfGelijk, Kleiner, KleinerOfGelijk en een X (wat is dat?)

Ook kan een relatie meerdere regels bevatten dus GeslachtRelatie is "vrouw" én bv GeboorteDatum < MijnGeboorteDatum én bv Postkode = MijnPostcode

Ook zag ik dat allerlei opscure Japanse tekst functies aanwezig zijn:

Hiragana ( text ), KanaHankaku ( text ), KanaZenkaku ( text ), KanjiNumeral ( text ), Katakana ( text ), RomanHankaku ( text ), RomanZenkaku ( text )

En volgens mij nieuwe mogelijkheden met tekst opmaak:

RGB ( red ; green ; blue ), TextFont ( text ; fontName {; fontScript} ), TextColor ( text ; RGB ( red ; green ; blue ) )

Je kunt FP5 bestanden converteren naar FP7 bestanden (data en interface is dus niet gescheiden??)

P.S. Moderators, moet deze draad en alle andere FM7 draden niet integraal naar een andere en nieuwe rubriek op Clarify "FM7"?

• 0
Posted
De engelse versie is al wel in mijn "bezit".[/qoute]

In de preferences van je FileMaker 7 kun je switchen van taal. Je hebt dus nu maar 1 versie waarbij je in je voorkeuren bepaalt of je de Nederlandse, Engelse, Duitse, Italianse, SVenska of Franse versie wenst te gebruiken.

Koen

• 0
Posted
In de preferences van je FileMaker 7 kun je switchen van taal. Je hebt dus nu maar 1 versie waarbij je in je voorkeuren bepaalt of je de Nederlandse, Engelse, Duitse, Italianse, SVenska of Franse versie wenst te gebruiken.

:?: ben je zeker ? Volgens mij klopt dit niet!

• 0
Posted

Ben je een WIndows gebruiker of een Mac Os X gebruiker?

Bij WIndows kun je de taal specifieren in de preferences.

Voor Mac OS X neemt hij de taal over van het systeem, tenzij de bibliotheek niet geinstalleerd werd.

Koen

• 0
Posted
Ben je een WIndows gebruiker of een Mac Os X gebruiker?

Bij WIndows kun je de taal specifieren in de preferences.

Voor Mac OS X neemt hij de taal over van het systeem, tenzij de bibliotheek niet geinstalleerd werd.

Koen,

Mac OS X, met een NL-systeem, Engelstalige Trial.

Ik kan geen taal switchen.

• 0
Posted

Inderdaad de language packs zijn (nog) niet meegeleverd. Dit is echter te lezen in de Help van FileMaker Developer 7:

Set the language that FileMaker Pro uses for menus, dialog boxes, and messages.

Windows: For User Interface Language, choose a language.

Mac OS: Use the International System Preference. For more information, see Mac Help. (You may need to log out of Mac OS and and log back in to see the new language.)

Notes:

The new language does not take effect until you restart FileMaker Pro. If some language components are not installed, FileMaker Pro may alert you to install a language pack. For more information, see the FileMaker Installation and New Features Guide.

Het zal dus nog even wachten zijn op deze languages packs.

Koen