Jump to content
  • 0

Zoeken in 2 gerelateerde bestanden tegelijk

Nico

Question

Posted

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik kan zoeken in 2 bestanden tegelijk?

Ik ben het één en ander aan het bekijken voor een klant van ons, ze moeten gaan zoeken in het artikelen bestand en daarnaast in een klant-selectie bestand die gerelateerd is aan het artikelen bestand.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Wat is je zoekcriteria dan bvb ?

Geef eens een voorbeeldje.

voorlopig antwoord op jouw vraag :

In principe kan je zoeken in 2 bestanden "tegelijkertijd" als je goed script. Tegelijkertijd wil hier zeggen : eerst in het ene bestand zoeken en dan in het tweede bestand zoeken. (In je script gaat dat onmiddellijk na elkaar uitgevoerd kunnen worden) Je gevonden reeks gaat dan wel in 2 bestanden staan. Maar dat is misschien net wat je wil voorkomen ?

• 0
Posted

Artist Name

Album Title

Song Titles

Nou zou ik dus hier ook nog willen zoeken op klant nummer in een portaal van het bestand Products.FP5

In mijn geval heb ik het ArtikelTussenTabel.fp5 genoemd. Ze willen namelijk dat mensen inloggen en maar een bepaalde selectie kunnen vinden van alle producten. Dus aan ieder product kan een kant nummer gehangen worden en aan de hand daarvan wil ik het zo maken dat alleen de producten van het klant nummer dat inlogt te zien zijn.

Category

[FMP-if:currentdatabase.eq.Orders.FP5]

[FMP-valuelist:Order ID,list=Categories]

[FMP-valuelistitem]

[/FMP-valuelist]

[FMP-else]

[FMP-valuelist:Category,list=Categories]

[FMP-valuelistitem]

[/FMP-valuelist]

[/FMP-if]

• 0
Posted

Oeps, ik zie nu pas dat je wil zoeken via CDML. ik was even van de veronderstelling uitgegaan dat je dit in de client wilde doen. Mea culpa.

Nu, wezenlijk verandert er niet veel. Ik denk dat je toch een script gaat moeten maken en uitvoeren met een SCRIPT-tag in je form. Na wat puzzelen moet je er uit geraken.