Jump to content
  • 0

Export script voor Mac werkt niet op Windows

Frank

Question

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Bij het instellen van de variabelen in het exportscript moet je

"filemac:" &

weglaten.

De informatie over het platform waar het script wordt uitgevoerd zit in Get(BureaubladPad). Op mac is het dus dubbelop maar gaat het per ongeluk goed. Op Windows geeft het een fout pad.

Twee keer wissen dus.

P.

• 0
Posted
1 uur terug, peerke zei:

De informatie over het platform waar het script wordt uitgevoerd zit in Get(BureaubladPad). Op mac is het dus dubbelop maar gaat het per ongeluk goed. Op Windows geeft het een fout pad.

Twee keer wissen dus.

Nee dat is niet correct, het niet gebruiken van filemac: gaat toevallig goed op de mac en (resp. filewin: op windows), maar als je iets door fmserver laat exporteren, dan heb je die aanduidingen gewoon nodig.

Een (mogelijke) manier die wél juist is: 

Let ( [ 
	pv = Abs ( Get ( SystemPlatform ) ) 
] ; 
	Case ( 
		pv = 1 ; "filemac:" ; 
		pv = 2 ; "filewin:" ; 
		pv = 3 ; "file:" ; /* iOS */
		pv = 5 ; "filelinux:" ; /* CentOS */
		pv = 8 ; "filelinux:" ; /* Ubuntu */
		"" ) 
)

Zie ook: https://help.claris.com/nl/pro-help/content/creating-file-paths.html?

• 0
Posted

Menno, ik begrijp je functie maar ik begrijp niet hoe je een server iets kan laten exporteren naar het bureaublad van een willekeurige client. Kan je dat uitleggen?

P.

• 0
Posted (edited)
15 hours ago, menno said:

Nee dat is niet correct, het niet gebruiken van filemac: gaat toevallig goed

Ik heb werkelijk nooit begrepen waarom ik als ontwikkelaar/bouwer een probleem moet oplossen wat FileMaker zelf veel simpeler kan… op het moment dat de actie uitgevoerd wordt weet FileMaker al op welk OS het uitgevoerd wordt…

Dit is typisch weer zo ‘fout’ uit het verleden waarbij ze te beroerd zijn om het op te lossen, danwel duidelijk over te zijn.

Overigens… op de server heb je de prefix niet nodig. Ik begon te twijfelen naar aanleiding van deze post, maar ik heb het nog even gecontroleerd.

Als ik in mijn script Get ( DocumentsPath ) gebruik zal hij op de server gewoon het bestand exporteren naar de Documenten-map van de Server. Ik hoef er dus apart een prefix voor te zetten.

Edited by bigbadwolf
  • 0
Posted
16 hours ago, peerke said:

De informatie over het platform waar het script wordt uitgevoerd zit in Get(BureaubladPad).

NIet helemaal correct… het is gewoon helemaal niet nodig. Deze info zit er niet in, je krijgt gewoon het pad wat bij het plaform hoort (zoals het ook behoort te zijn).

• 0
Posted
36 minuten geleden, bigbadwolf zei:

Overigens… op de server heb je de prefix niet nodig. Ik begon te twijfelen naar aanleiding van deze post, maar ik heb het nog even gecontroleerd.

Op CentOS linux was de prefix zeker weten wel nodig en op Ubuntu heb ik dat gedrag overgenomen en op in alle andere gevallen: sinds ik netjes de prefixes gebruik, heb ik geen verassingen meer.

• 0
Posted
15 uren geleden, peerke zei:

Menno, ik begrijp je functie maar ik begrijp niet hoe je een server iets kan laten exporteren naar het bureaublad van een willekeurige client. Kan je dat uitleggen?

P.

Dat is jouw aanname, ik heb niet beweerd dat men Get ( DesktopPath ) op server kan gebruiken. Server kent alleen Get ( TemporaryPath ) en Get ( DocumentsPath ).

• 0
Posted
43 minutes ago, menno said:

Op CentOS linux was de prefix zeker weten wel nodig en op Ubuntu heb ik dat gedrag overgenomen en op in alle andere gevallen: sinds ik netjes de prefixes gebruik, heb ik geen verassingen meer.

Heb geen ervaring met Linux servers, dus dat kan ik niet beoordelen. Op de Windows servers die ik gebruik is het in ieder geval niet nodig.

Op zich heb je gelijk om het universeel te houden. Weet niet of ik er ook (weer) aan zou kunnen/willen wennen om het zo toe te passen.

• 0
Posted

Effe feedback...Ik gebruik het (nu door bigbadwolf  aangepast) script in een offline situatie en op Mac en Windows...werkt perfect!

Ook vanuit de FM server online versie werkt het.

Tx

Frank