bigbadwolf Posted August 29, 2023 Share Posted August 29, 2023 Het rommelt al een poosje met steeds weer nieuwe ideetjes vanuit het Claris-kamp om het tij te keren, danwel meer marktaandeel te verkrijgen. Een jaar of wat geleden hadden ze het lumineuze idee opgevat om een aantal producten toe te voegen (Claris Connect, Claris Studio) en FileMaker zoals wij dat kennen gedag te zeggen. FileMaker Pro zou een opvolger krijgen in de vorm van Claris Pro… Vandaag maakt Claris bekend die weg weer te verlaten. ‘Ons’ FileMaker blijft zoals het is en wordt gewoon doorontwikkeld onder de naam FileMaker. Eerlijk gezegd heb ik nooit begrepen dat een de naam FileMaker wilde afvoeren. Ik werk er al meer dan 35 jaar mee, en het is een begrip in bepaalde delen van de IT-wereld. De naam gedag zeggen zou de domste zet geweest zijn die ze hadden kunnen maken. Gelukkig zijn ze op tijd terug op het juiste pad. FileMaker blijft bestaan, en Claris Studio en Claris Connect worden gekoppeld aan FileMaker. Waar het eerst nog nodig was om daarvoor over te stappen op Claris Pro. Ben ik toch blij dat ik twijfelde om over te stappen… Quote Link to comment