Jump to content
  • 0

E-mail verzenden vanuit FMP

Rob van der Sloot

Question

Posted

Ik heb het volgende probleem. Vanuit filemaker 5.5 wordt een e-mail aangemaakt (Scriptstap: send mail). Op de MAc waar de FMP applicatie staat (G4 met systeem 9.2) en Outlook Expres 5.02 gaat het aanmaken van de email probleemloos.

Nu is er ook een werkstation, een Powerbook G3 met systeem 9.01 en Outlook express 5.0. die als gast inlogt van de G4 of de bestanden via het netwerk lokaal opent.

Als ik op de powerbook een e-mail aanmaak, vind ik niets terug in Outlook. Maw er is geen email te vinden. Wel wordt outlook geactiveerd.

Kan een e-mail alleen aangemaakt worden op de Host?

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

De mail wordt gemaakt op de computer die het script uitvoert; daar wordt een e-mail client geopend. Dat is dus doorgaans het werkstation (in de situatie waarin clients gebruik maken van een gehoste database). Het zou m.i. beter zijn als de server (d.i. Filemaker pro (unlimited) verstuurt, maar je moet dan dus zo constructie maken dat het versturen van het mailtje een actie is die door de host database wordt uitgevoerd. het probleem dat jij beschrijft heb ik onder windows (outlook). Heb het nog steeds niet opgelost. Als outlook al aanstaat gaat het goed (zij het dat er a-la-windows voor ieder mailtje een "exemplaar" van outlook wordt geopend, die moet ik dus met script weer uitzetten!). Als outlook niet aanstaat gaat het meestal goed, maar soms gebeurt er helemaal niets, of outlook wordt opgestart maar er wordt geen mail gemaakt, of outlook zeurt om een profielkeuze...