Van de Loenhorst Posted March 17, 2004 Posted March 17, 2004 Hallo, Ik ben m'n FM5 toepassing aan het beveiligen. Nu zou ik graag op wachtwoord nivo scripts willen afschermen. Of, waarom kan ik wel velden per wachtwoord afschermen maar het veld gekoppelde script niet. Uw reactie is erg welkom! Groet, EvdL Quote
0 AvD Posted March 17, 2004 Posted March 17, 2004 Je kan je scripts afschermen in het dialoogpaneel Define passwords (optie Edit scripts uitzetten). Quote
0 Van de Loenhorst Posted March 17, 2004 Author Posted March 17, 2004 Moet dat ook kunnnen in m'n Filemaker Pro 5 program? k'Vind de genoemde menu optie namelijk niet. Groet, EvdL Quote
0 Van de Loenhorst Posted March 17, 2004 Author Posted March 17, 2004 Ja, het is zeker waar!!! Nu kom ik er ook achter dat ik de vraag verkeerd gesteld heb. Ik bedoelde met afschermen het niet activeren van scripts. Dus, kan ik activeren van scripts afschermen met wachtwoorden. Ik heb een hoofdscherm met navigeer knoppen, deze knoppen (met scripts) zou ik per wachtwoord willen afschermen. En knop afschermen lukt wel, maar script wordt toch geactiveerd. Groet, EvdL Quote
0 AvD Posted March 17, 2004 Posted March 17, 2004 Zet vooraan in je script een If-statement dat nagaat wie op de knop geklikt heeft, en laat daar de rest van afhangen. Quote
0 Sanne Posted March 17, 2004 Posted March 17, 2004 Er zijn meerdere methodes om te bereiken wat jij wilt. De meest eenvoudig opzet is: - Scripts kunnen niet wachtwoorden checken, maar wel de groep van de huidige gebruiker. - Plaats de wachtwoorden in een groep (dit kan 1 groep voor 1 wachtwoord zijn, als je heel precies wilt werken) - Beoordeel bij aanvang van het script de inhoud van de huidige groep met "Status(CurrentGroups)": op basis daarvan kun je beslissen of het script verder mag gaan of niet. ---------------------------------------- *** Let op: in FMP7 is deze tactiek compleet gewijzigd *** Quote
0 Van de Loenhorst Posted March 17, 2004 Author Posted March 17, 2004 Het werkt!! Ook Sanne heel erg bedankt! Vooral een groot compliment voor snelle response. Groet, EvdL Quote
0 Sanne Posted March 17, 2004 Posted March 17, 2004 Vooral een groot compliment voor snelle response. Och, het is niet dat ik iets leukers te doen heb ... Quote
Question
Van de Loenhorst
Hallo,
Ik ben m'n FM5 toepassing aan het beveiligen.
Nu zou ik graag op wachtwoord nivo scripts willen afschermen.
Of, waarom kan ik wel velden per wachtwoord afschermen maar het veld gekoppelde script niet.
Uw reactie is erg welkom!
Groet,
EvdL
8 answers to this question
Recommended Posts