Jump to content
  • 0

[FM6] database @ internet

ferry

Question

Posted

ik weet niet of hier een speciale n00b gedeelte voor is maarja..

Ik wil mn filemaker databases op het internet kunnen zien ik heb web companion aangezet en geconfigureert maar hoe krijg ik nou dat ik die databases ook echt kan zien in mn browser als ik http://localshost:[fmport] doe krijg ik die standaart pagina, hoe kan ik nou die database te zien krijgen?

ik las iets over instant web publishing maar dat kan ik nergens vinden is dat een knop ergens ofzo?

en in welke map kan ik die bestanden zien dan als ik ze heb geinstant web published?

alvast bedankt.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hoi Ferry, ik zie dat dit je eerste post is, dus: Welkom bij Clarify.net!

Je vraagt je af hoe jij je databases via het internet kan laten zien. In de handleiding van FileMaker kun je daar een speciaal hoofdstuk over vinden, waar je dit stap voor stap wordt uitgelegd. In de handleiding van FileMaker Pro versie 6 is dit bijvoorbeeld hoofdstuk 14: Databases publiceren op internet.

Mocht je niet zo direct over een handleiding beschikken, dan kun je de handleiding ook in pdf-formaat bij FileMaker vinden:

http://www.filemaker.com/

Ga naar Support > Downloads > Product Documentation. Daar vind je o.a. de User Guide van FileMaker Pro 6.

Ik hoop dat je hiermee wat verder geholpen bent.

• 0
Posted

ok dank je wel ik ga het doorlezen

het is voor het eerst dat ik met filemaker moet werken is voor mijn stage dus moet alles nog leren

Bedankt voor je snelle reactie

Ferry

• 0
Posted

Welkom in de wondere wereld van FileMaker, Ferry!

Je hebt in elk geval al je weg gevonden naar het enige - dus het beste - Nederlandstalige forum dat er over FileMaker is. ;-)

• 0
Posted

Let er wel op dat de meest gebruikte techniek voor web-publishing in versie 6: CDML niet meer in versie 7 wordt gebruikt! Zie evrder ook de andere FM7 topics voor belangrijke wijzigingen.

• 0
Posted

ok ik zal ook even filemaker 7 topics bekijken.. 8)

maar ik heb handleiding gelezen en ook 1 van fmwebschool.com

en nu wil ik die database openen via een pagina die ik heb gemaakt maar nou krijg ik de fout

opmaak bestand niet gevonden.

moet ik die pagina en database bestand in de map web in filemaker zetten ofzo

of hoe komt deze fout?

bedankt alvast