Jump to content
  • 0

Templates veranderen

ferry

Question

Posted

het instant web publishing is me nu gelukt en ik ga alle opties even uitzoek..

maar weet iemand of ik de standaart templates bij instant web publishing kan veranderen? of in welke map de templates staan?

alvast bedankt

Recommended Posts

• 0
Posted

ja nu heb ik gelezen over custom web publishing en heb een begin pagina die opent als ik localhost:591 intyp en de link naar de database maar als ik die open krijg ik een fout dat er geen opmaakbestand is..

mijn vraag is hoe krijg ik een opmaakbestand ik kan niks vinden over opmaakbestanden die al in die database file zitten of moet ik die opmaakbestand met CDML maken? en hoe moet ik dan precies verder?

alvast bedankt

• 0
Posted

het is toch gelukt uiteindelijk om eigen beginpagina te maken..

nou proberen om eigen pagina om database te bouwen ipv standaart samengebruik templates

bedankt iig

Ferry

• 0
Posted

Bekijk ook even volgende links:

FileMaker - Homepage Tutorial

Ontwerp dynamische webpagina's met FileMaker Pro en Homepage. [Engels]

http://scrtec-ne.unl.edu/SCRTECNE/TechTopics/tutorials/default.html

CDML en Forms

Hoe in CDML een record toevoegen aan een databank. [Engels]

http://www.databasepros.com/main/iso1.html

FileMaker Pro on the Web for Educators

Een handige overzicht. [Engels]

http://www.essdack.org/fmp/

• 0
Posted

ik heb alles bekeken en alles gedownload enzo maar het werkt gewoon niet..

ook als ik voorbeeld bestandjes heb in cdml werkt het niet ik zie alleen de cdml codes staan en er veschijnt niets

wat kan ik hieraan doen?

is er een mogelijkheid dat ik mijn database gewoon kan publishen zonder die standaart webstijlen van filemaker eromheen? dus gewoon instant web publish zonder dat zoeken en help en volgend record enzo erbij?

CDML wilt bij mij gewoon niet werken en ik heb echt al veel erover gelezen..

alvast bedankt

• 0
Posted
ik heb alles bekeken en alles gedownload enzo maar het werkt gewoon niet.....

...CDML wilt bij mij gewoon niet werken en ik heb echt al veel erover gelezen..

alvast bedankt

Kijk eens naar Filemaker 7 want CDML gaat niet meer ondersteund worden en de instant web publishing is in 7 veel beter en het ziet er exact zo uit als je database layout.

• 0
Posted
Kijk eens naar Filemaker 7 want CDML gaat niet meer ondersteund worden en de instant web publishing is in 7 veel beter en het ziet er exact zo uit als je database layout.

Er wel even opletten dat een aantal scriptstappen niet werken als je aan web publishing doet. De lijst zit in FileMaker 7 en staat hier ook op het forum.

• 0
Posted

tsja filemaker 7 heb ik niet en komt er denk ik ook niet.. ik doe dit als stage zeg maar..

maar het is dus niet mogelijk om die standaart layout met IWP weg te laten zodat ik alleen de database zie staan?

en heeft er iemand een werkend CDML bestandje een simpele zodat ik kan zien hoe de basis werkt want zoals ik het nu doe werkt het niet. en ik weet ook niet wat fout is

ik zie dus alleen de CDML tags staan en niet de velden die er eigenlijk moeten staan..

alvast bedankt

• 0
Posted

en heeft er iemand een werkend CDML bestandje een simpele zodat ik kan zien hoe de basis werkt

in de filemaker pro folder op je harde schijf, is er een folder WEB, met daarin een voorbeeld op basis van CDML. (shopping_cart)

• 0
Posted (edited)
ik zie dus alleen de CDML tags staan en niet de velden die er eigenlijk moeten staan.

Dat is een bekend teken dat je niet de html-pagina door je FileMaker-programma (=webcompanion) laat parsen, maar je alleen de html-pagina opent. Je geeft FileMaker niet de kans om jouw cdml-tags te vervangen voor de informatie uit FileMaker.

't Is lullig, Ferry, maar ook ik moet je terugverwijzen naar de documentatie op dit gebied, zoals de handleiding en de url's die Murtje je heeft gegeven.

Je ziet namelijk ergens iets over het hoofd (heb je te snel gelezen? :-) ).

Edited by Guest
  • 0
Posted
Dat is een bekend teken dat je niet de html-pagina door je FileMaker-programma (=webcompanion) laat parsen

hoe doe ik dat dan dat parsen?

ik doe nu het databsebestand en het CDML bestand in de map web zetten en ik open dan het html bestand met die CDML codes. ik dacht dat ie dan vanzelf wel een link zou leggen naar het filemaker bestand.

• 0
Posted
ik doe nu het databsebestand en het CDML bestand in de map web zetten en ik open dan het html bestand met die CDML codes. ik dacht dat ie dan vanzelf wel een link zou leggen naar het filemaker bestand.

Uh, nee dus. Fout gedacht. En daar komt dus de handleiding weer om de hoek ...

Heb je de handleiding? Want hij is ook in pdf-vorm te downloaden van de filemaker.com-site.

hoe doe ik dat dan dat parsen?

Je moet aan FileMaker vragen de cdml-pagina te openen, met iets als:

index.html via FileMaker

• 0
Posted

sire: Herat by: Northern Dancer

out of: Kashan

[fmp-record]

sire: [fmp-field: sire00] by: [fmp-field: sire01]

out of: [fmp-field: mare01]

[/fmp-record]

Includefield ht_c: [fmp-includefield: ht_c]

------------------------------------------------------------------------

Includefield g_msg:

The universe does not care

This demonstrates serving an include using the [fmp-includefield] tag to serve an include of formatted text from a global field.

Includefield g_msg: [fmp-includefield:g_msg]

Includefield g_text:

A poor workman blames the tool

Another example of serving formatted text from a global field.

Includefield g_text: [fmp-includefield:g_text]

BACK

BACK

dit krijg ik dus te zien als ik een vb bestand open naar localhost:591 ga en daar heb je openingspagina waar een link naar de datbase is en dan krijg ik dus dit te zien hoe komt dat nou ik snap het niet..

• 0
Posted
daar heb je openingspagina waar een link naar de datbase is en dan krijg ik dus dit te zien hoe komt dat nou ik snap het niet

Misschien heb je ergens een leesteken vergeten, Ferry.

flauw grapje>

• 0
Posted
nou ja laat maar ik heb al gezien wat t was

In het kader van het effectiviteitsonderzoek zijn wij erg benieuwd naar de oplossing die voor jou is gaan werken, Ferry. Kun je die in het kort nog even plaatsen?

• 0
Posted

nou ik heb dus de link verkeerd gezet

ik heb dus een CDML pagina aangemaakt ttp.htm

en ik heb de link van mijn openingspagina dus veranderd in

http://localhost:591/FMRes/FMPJS?-db=internet.fp5&-layID=1&-token=25&-max=1&-format=ttp.htm&-mode=browse&-findall

dus format=ttp.htm (is cdml pagina)

dit was de standaart formcvs.htm ik weet niet precies maar standaart opmaak pagina dus..

nu vraag ik me eigenlijk af of dit wel gaat werken ik heb het nog niet getest omdat er iemand anders mee bezig is met de layout

zou ik zo wel een werkende cdml pagina krijgen?

• 0
Posted
zou ik zo wel een werkende cdml pagina krijgen?

The proof is in the pudding (of zoiets), Ferry. Dus probeer maar uit, zodra het kan, zou ik zeggen.