Jump to content
  • 0

Tekst orientatie

Tigerbaby

Question

Posted

Hallo,

In Excel kan je "tekst" zetten als

T

E

K

S

T

Ik heb dit niet in FM 6 gevonden en vind er ook niks van in FM 7.

Iemand enige oplossing hiervoor?

Alvast bedankt.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ga in Layout Mode naar het Arrange-menu. Daar vind je Rotate.

Als je de tekst echt letter per letter onder elkaar wil, dan zal je moeten puzzelen met losse letters... :cry:

• 0
Posted

Je kunt ook denken aan een het veld op de layout een font te geven wat elk karakter even veel ruimte geeft (een monospaced font als Monaco is het eerste wat me te binnen schiet) en het veld slechts enkele pixels breed te maken ....

Ik kan me overigens niet voorstellen dat het erg leesbaar of bruikbaar is.

Maar goed, WZSGMFWOST of zoiets (http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=763)

• 0
Posted

Sanne,

Dat was precies wat ik zocht. Ik moest gewoon het lettertype wijzigen.

Ik had het al geprobeerd met "Arial", maar als ik het veld maar als ik het maar enkele pixels breed maakte, dan had hij een probleem met de spaties.

Heb nog niet alle lettertypes bekeken, maar heb het voorlopig op "Modern" gezet, en nu schijnt het goed te komen.

Ik moest namelijk etiketten drukken voor klasseermappen, vandaar dat de tekst zo moet staan. Dus, voor mij is het echt wel bruikbaar en nu eindelijk ook leesbaar.

Groetjes,

T.

• 0
Posted

Fijn dat het werkt, Tigerbaby.

Ik moest namelijk etiketten drukken voor klasseermappen, vandaar dat de tekst zo moet staan. Dus, voor mij is het echt wel bruikbaar en nu eindelijk ook leesbaar.

En bedankt dat je mijn (beperkte) kijk op zaken heb weten uit te breiden met - inderdaad - een goede toepassing van letters ONDER elkaar zetten.

Ik neem aan dat de letters achter elkaar zetten en dan in het tabje in de map plaatsen geen oplossing was? Want dan moet de gebruiker van zo'n map het hoofd een kwartslag draaien om het te lezen?

:-) Ik heb op het moment nekpijn, dus ik ben er wel voor, hoor, mijn hoofd zo min mogelijk te bewegen! :-)