Jump to content
  • 0

Probleem met FM script, ACDSee of Troi File-plugin? Hellup!

Hooiberg

Question

Posted

Onderstaand script (en functie) in onze toepassing werkte prima tot op de dag dat ik ACDSee heb geinstalleerd op mijn PC. Sinds de installatie van deze software, welke werd meegeleverd met een digitale camera, zit ik met een voor mij oplosbaar probleem. Op de plaats waar normaal de foto werd afgedrukt verschijnt nu het bestandstype icoon van windows met daaronder de bestandsnaam 'linkfile.jpg'.

Wie-o-wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn??? ACDSee verwijderen bleek geen oplossing. Filemaker (versie 5.5) verwijderen en opnieuw installeren heeft evenmin geholpen. Op aanraden van peter Wagemans stel ik mijn vraag nu aan dit forum.

Wie heeft het antwoord......? Alsvast bedankt voor de moeite!

script:

Veld instellen

[ _foto, "" ]

Ga naar layout

[ Alle Velden ]

If

[ not IsEmpty(External("TrFile-CreateFolder"; "c:\temp")) ]

If

[ not IsEmpty(External("TrFile-DeleteFile"; "c:\temp\linkfile.jpg")) ]

If

[ External("TrFile-CopyFile"; fotoPad & "|c:\temp\linkfile.jpg") = 0 ]

Ga naar veld

[ _foto ]

Object invoegen

[ Maken op basis van bestand:LINKFILE.JPG ]

If

[ Status( HuidigeFout) ]

Bericht weergeven

[ Knoppen: "OK", "", ""; Gegevens: "Kon foto niet linken." ]

End If

Else

Geluidssignaal

End If

Else

Geluidssignaal

End If

Else

Bericht weergeven

[ Knoppen: "Ga verder", "", ""; Gegevens: "Probleem bij aanspreking Troi File Plugin. Is deze geinstalleerd?

Afbeelding zal niet geprint worden." ]

Geluidssignaal

End If

Ga naar layout

[ originele layout ]

If

[ IsEmpty(_foto) ]

Bericht weergeven

[ Knoppen: "Ga verder", "", ""; Gegevens: "Probleem bij ophalen van foto bestand. Is de Troi File plugin

geinstalleerd?

Afbeelding zal niet geprint worden." ]

End If

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Kwestie van debuggen denk ik, om de oorzaak van het probleem te vinden.

- Doe de procedure een keer handmatig: geen vreemde dingen?

- Gebeurt het met ELK record of met sommige?

- Het veld "fotoPad": is de inhoud hiervan nog correct?

- Staat het veld "_foto" op de layout "Alle velden"?

- De stap van de afbeelding invoegen opnieuw in het script vastleggen.

- Is de account waarmee je op windows werkt bevoegd om die tijdelijke directory aan te maken en daar naar toe te kopieren?

- Speelt case-sensitive niet een rol: linkfile.jpg/LINKFILE.JPG?

Enzovoorts ...

• 0
Posted
Op de plaats waar normaal de foto werd afgedrukt verschijnt nu het bestandstype icoon van windows met daaronder de bestandsnaam 'linkfile.jpg'.

...

Object invoegen / [ Maken op basis van bestand:LINKFILE.JPG ]

Wat je overigens beschrijft is dat je het resultaat krijgt van het OLE-linken van een bestand (je ziet het icoon met de naam er onder) terwijl je het resultaat wilt zien van "Afbeelding invoegen": de afbeelding.

Als je het met de hand doet: een afbeelding in een containerveld plaatsen, wat krijg je dan? Welke menu-optie gebruik je exact?

• 0
Posted

Meneer/mevrouw Hooiberg heeft mij via een prive-bericht nog gemeld:

In de map c:\temp waar de link komt te staan (linkfile.jpg) verschijnt nu ook een ander model icoon dan voor de installatie van ACDSee.

Wat bedoel je overigens met: welke menu-optie gebruik je?

- Dus in de temp-map verschijnt een ander icoon: het originele bestand heeft wel nog steeds het juiste icoon?

- Wat gebeurt er als het originele bestand (wat, naar ik aanneem, wordt aangegeven met een volledig pad in het veld "fotoPad") in de container wordt gezet?

- Met menu-optie bedoel ik: als je het handmatig doet, welk menu gebruik je dan en in dat menu, welke opdracht (=optie) klik je dan aan, en wat krijg je dan te zien en waar klik je dan op?

- De meest interessante vraag is nog steeds: doet dit probleem zich ook voor als je de handeling handmatig uitvoert?

- Doet dit probleem zich op elke computer voor? Is dit op een andere computer uitgetest?

- Wat gebeurt er als je de temp-map niet door Troi laat maken, maar zelf maakt, je zelf de afbeelding met de goede naam in die map zet en je het invoegen van de afbeelding wel door Troi laat gebeuren?

• 0
Posted

Hooiberg heeft mijn via een prive-bericht laten weten:

Het probleem is (blijkbaar) opgelost.

Ik heb de script-stap Object invoegen vervangen door foto invoegen en...voila!

Het werkt opeen weer. Ik moet zeggen ingegeven door jou bericht. Hartelijk dank!