Jump to content
  • 0

IT-pakket van TPG namaken

joadalama

Question

Posted

Hallo allemaal,

Op de zaak gebruiken wij IT-pakket van TPG voor het voormelden van pakketzendingen. Een aardig pakket maar echt gebruiksvriendelijk is het niet. Om betere rapportages te kunnen draaien en om deze voormeldbestanden via ftp aan te leveren, ben ik nu het pakket aan het nabouwen in FMPro. Ik ben een aardig eind op weg maar loop tegen een aloud probleem aan, namelijk het scheiden van straatnaam en huisnummer en eventuele toevoegingen als die in 1 importveld staan. Nou heb ik al wel een idee hoe ik dit op kan lossen, maar ik zoek eigenlijk een lijst van de (meest) gebruikte toevoegingen van huisnummers in NL. Heeft iemand deze of misschien even gemeenschappelijk brainstormen?

bijv: letters A t/m K; x-hoog; bis; rood (rd); huis; ??

Als het pakket klaar is wil ik het als freeware vrijgeven (uiteraard de plugins zelf aan te schaffen). Kan je ook eindelijk via de mac pakketten voormelden bij TPG (IT-pakket is win-only).

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Wat dacht je van: de invoer laten plaatsvinden in 3 velden:

straat - huisnummer - huisnummertoevoeging

Dat lost nog niet een huidig probleem op als de invoer in 1 veld plaatsvindt, maar het lost het wel naar de toekomst op.

Heb je overigens al een idee voor een oplossing van scheiden voor straatnamen als:

Laan 1940-1945 8 (dat is huisnummer 8 in de straat genaamd Laan 1940-1945, dat is een werkelijk bestaande straat in Hilversum).

• 0
Posted

Ik hou een donateuradministratie bij (3.000 adressen), en dit is de index van mijn veld huisnummertoevoeging:

-02

-03

.07

-09

- 1

- 10

/11

-111bg

-11a

-12

/13

/137

/13A

-144

-15

-17

-19

-2

-26

-27

-29

-2E

- 3

-3 hoog

/316

-33

-37

/4

4 hoog

-413

-46

-49

-5

-55

/64

-75

//9

-94hs

-98

-A

A-1

a-2e

A-B

-a5

B

b 1

B - 25

B13

bel

BIS

bis A

- bus A1

C

D

D8

E

-F

- F11

-flat 18

flat 27

-G

H

Hal

“Hobbitstee”

(Hofje)

hs

-I

-II

#III

-j

k

-L

m

R

rood

schuur

t.o. 85

t/o

- U

-V

• 0
Posted

Sanne bedankt voor de reactie. Dat is al een mooie lijst!

Wat dacht je van: de invoer laten plaatsvinden in 3 velden:

straat - huisnummer - huisnummertoevoeging

Het probleem is dat het bedrijf waar ik werk postverwerking voor derden doet. Dus de te verwerken adressenbestanden variëren heel erg in kwaliteit. Alles wat intern gegenereerd wordt is OK, maar er komen ook bestanden van klanten die niet echt thuis zijn in de materie, vandaar dat ze het dus uitbesteden (-;

Heb je overigens al een idee voor een oplossing van scheiden voor straatnamen als:

Laan 1940-1945 8 (dat is huisnummer 8 in de straat genaamd Laan 1940-1945, dat is een werkelijk bestaande straat in Hilversum).

Ik denk het wel. Mijn gedachten gaan in de richting van het volgende:

De te importeren adresgegevens worden in een aparte hulptabel geïmporteerd vanwege gebruiksvriendelijkheid bij het koppelen van de velden aan de te importeren gegevens. Je hebt dan maar een beperkte lijst van velden waar je mee moet schuiven.

Vervolgens worden deze gegevens als het ware door geïmporteerd naar de daad werkelijke tabel waaruit het voormeldbestand gegenereerd wordt. Deze gegevens komen in, zoals ik dat maar even noem "importvelden". Vanuit die velden wordt de data opgeschoond. Overtollige spaties verwijderen, Kapitalen goed zetten en uiteraard kijken of straat huisnummer en evt. toevoeging gescheiden zijn.Als ze niet gescheiden zijn is het veld "import|huisnummer" leeg. In dat geval moet het veld "import|straat" uit elkaar getrokken worden. Met behulp van een hulptabel waarin (bijna) alle toevoegingen staan, wordt gekeken of er sprake is van alleen een huisnummer of niet. Bij alleen een huisnummer gewoon een rightwords(import|straat,1) naar veld huisnummer toezetten en uiteraard het huisnummer verwijderen, anders eerst de toevoeging eraf slopen en het bovenstaande herhalen.

Dit is even grof gedacht, aan de exacte uitwerking wordt nog gewerkt. Dus dat zou in het geval van plein 1940-1945 12 moeten werken.

• 0
Posted

Of wat dacht je van de "Graaf Floris de V Straat" in Vreeland? Die wordt door menselijke invoerders dus ook genoteerd als "Graaf Floris 5 straat".

• 0
Posted
Dus dat zou in het geval van "Laan 1940-1945 12" moeten werken.

Een huisnummertoevoeging kan ook een nummer zijn. Bijvoorbeeld in de adressen "Rubensstraat 93 - 1" of "Churchilllaan 266-2"

Als je van rechtsaf gaat kijken, hoe bepaal je dan of de 12 in "Laan 1940-1945 12" een huisnummertoevoeging is van het huisnummer 1945 (of 1940) of dat 12 het huisnummer zelf is?

• 0
Posted
Of wat dacht je van de "Graaf Floris de V Straat" in Vreeland? Die wordt door menselijke invoerders dus ook genoteerd als "Graaf Floris 5 straat".

Zolang "straat" niet in de hulptabel met toeoegingen staat, moet het goed gaan. Tja, en die wijk 5... niets ten nadele van Urk, maar welke, niet door enige kennis van zaken gehinderde ambtenaar heeft dat bedacht?

Daar ga ik eens over nadenken. Zolang er geen toevoegingen zijn, zou het nog steeds moeten lukken (even geprobeerd natuurlijk).