Jump to content
  • 0

Een window vraagje.

matthys

Question

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Toch wel: het kan perfect en het is niet eens zo moeilijk.

Recht doen zitten op de stoel, handen op de rug en dan een eindje touw of tape...

Kom nou, WZSG... Zijn onze gebruikers domoren, saboteurs of beide?

• 0
Posted (edited)

Met de SecureFM-plug-in kun je windowbuttons zoals het sluitvakje inderdaad onbereikbaar maken.

Mijn antwoord is dus: ja, het kan. Je moet een stukje functionaliteit in FileMaker dan uitbreiden met een plug-in.

Edited by Guest
  • 0
Posted

Ik doe een quit aplication als die dat durft doen, zal hij geen 2 keer proberen :evil:

Minimaliseren lukt steeds natuurlijk of het is in Kiosk modus als filemaker runtime, denk niet dat dit anders is in 7. Wat je wel kunt doen (denk ik) is een script opnemen in de fileoptions, perform script on closing the file, en dan iets doen als new window. Als er maar 1 venster open is lukt het maar weet niet bij meerdere.

edit : toch niet gebruiken, je komt in een loop terecht bij het afsluiten

http://www.clarify.net/viewtopic.php?p=8573#8573

• 0
Posted

Matthys,

ik weet niet waarvoor je dit nodig hebt, maar ik gebruik het om de user te forceren bepaalde velden in te vullen. Hij wordt naar een bepaalde layout gebracht d.m.v. een script, en kan die layout niet verlaten vóór hij dit bevestigt door een confirmeerknop.

Maar daarom mag hij uiteraard dat window niet sluiten, of de velden zijn nog steeds niet volledig ingevuld.

Daarom doe ik dit: het eerste script, dat je tot de invullayout brengt, eindig ik met een Pause Script step. De confirmeerknop, die de enige manier is om de layout te verlaten, checkt op de verplichte velden en geeft daarop feedback.

Die knop formatteer je als "Exit script".

Zo kan de applicatie of het window niet gesloten worden.

Tenzij je een force quit doet of crasht natuurlijk, maar dan kan je verder bij AvD terecht.

Je kan ook eens gaan kijken naar de WindowUtility Plug-in bij http://www.practicemaker.com/.

• 0
Posted

Geef een global een bepaalde waarde en refereer in een closing script naar die waarde.

Global niet leeg = niet afsluiten.

Zorg ervoor dat die global leeg geraakt bij bepaalde voorwaarden die gelden voor het afsluiten.

Het is dan zelfs niet mogelijk om FM af te sluiten...

HTH

• 0
Posted

Jaja allemaal goed en wel maar het gaat hier niet over het laatste venster, maar over 1 venster terwijl er nog andere open staan. Dus een script bij het afsluiten is niet mogelijk.

DBasine, het is inderdaad ongeveer wat jij bedoeld, maar de gebruiker moet kunnen switchen tussen de 2 windows, en 1 van die 2 mag hij zeker niet sluiten

Waarschijnlijk gaat dit dus alleen met een plug-in.

• 0
Posted
Daarom doe ik dit: het eerste script, dat je tot de invullayout brengt, eindig ik met een Pause Script step.

Je moet voor de pauze wel de "allow user abort" op off zetten anders kan de gebruiker toch het script verlaten of het venster sluiten.

Je kunt dan via scripts navigeren tussen de vensters en steeds eindigen met een pauze, tot je op OK klikt of zo en er via een script gecontroleerd wordt of alles is ingevult.