Jump to content
  • 0

problemen met zoekopdracht

bartje

Question

Posted

Ik wil het volgende : via een zoekfunctie wil ik een record opzoeken en daarna afdrukken in een bepaalde layout.

ik maak volgend script :

1. toon alle record

2. ga naar zoeken (herstellen uit)

Als ik dit doe gaat het prima : ik kom in een zoekscherm en kan de waarde die ik zoek ingeven, waarna alleen dat record overblijft. Als ik dan manueel een printopdracht geef, krijg ik netjes wat ik wil afdrukken.

Als ik evenwel in het script deze printfunctie er wil aanplakken, lukt het niet meer !

ik plak volgende stappen eraan vast :

3. ga naar layout X

4. Printerinstellingen (herstellen uit)

5. Afdrukken

6. Ga naar originele layout

naar mijn gevoel laat ik het script dus uitvoeren wat manueel goed lukt, maar helaas blijkt het niet te lukken.

Wat doe ik fout ?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

je mist nog de scriptstap : zoeken uitvoeren (Perform Find)

(tussen 2. en 3.)

ik zou het zo doen :

enter find

pause/resume

perform find

go to layout (x)

page setup

print

go to layout (original)

PS : stap 1 is niet nodig. je moet niet eerst alles "zoeken" voor je een zoekopdracht ingeeft.

• 0
Posted

Ronny, datzelfde script heb ik al verschillende keren geprobeerd, maar het lukt me nooit.

Ik krijg altijd het eerste record als resultaat, ook al geef ik een andere waarde in in het zoekvenster.

NOOT : het is nu toch gelukt. Ik had nog ergens "herstellen" aangevinkt.

bedankt.

• 0
Posted
Ik krijg altijd het eerste record als resultaat, ook al geef ik een andere waarde in in het zoekvenster.

ben je vergeten de restore opties af te zetten ? je moet dat zowel in de Enter Findmode als in de Perform Find uitvinken.