Jump to content

3e Clarify Confituursessie: JA IK KOM

Recommended Posts

Posted (edited)

Zaterdag 10 april 3e Clarify Confituursessie

Kom op tijd! Start lezing Stef 11 uur :!:

Zaterdag 10 april is in Eindhoven de 3e Clarify Confituursessie.

Natuurlijk met veel vuurwerk van de groten onder ons, veel Filemaker 7 en een beetje Servoy, veel hapjes** en drankjes, veel deelnemers en veel .........

(** wie gaat die meenemen eigenlijk :?: )

Zou iedereen die komt een kort berichtje in deze post willen plaatsen.

Verdere discussie liever op:

http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1280&postdays=0&postorder=asc&start=30'>http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1280&postdays=0&postorder=asc&start=30

of http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1280&postdays=0&postorder=asc&start=30

Hier volgt tijdelijke lijst met de deelnemers

JA IK KOM:

• 1 Frank ter Braak (gastheer én lezing :oops: )
    2 Stef (lezing om 11 u)
    3 Sanne (lezing)
    4 AvD
    5 Hilde
    6 rgaros (lezing)
    7 vbaren
    8 Rony Rabijns
    9 Stamper
    10 Pieter
    11 Ludo
    12 bis Nico
    13 Theo
    14 Rob
    15 Nicole
    16 Peter (lezing)
    17 Eddy
    18 eddyc
    19 - - - (lezing)

Vrijblijvend programma

Stef (11 uur!) Korte vergelijkende studie FM - Servoy ?

-wat zijn de fundamentele verschillen?

-welke voor- en nadelen hebben beide paketten?

-voor welk type project welk pakket kiezen?

-wat kan FM leren van Servoy en omgekeerd?

Sanne deelt met ons haar Plug-Ins passie met voorbeelden.

FrankterBraak Wat een beginner allemaal kan met Filemaker (en misschien niet had moeten doen) Ik stop als de 1e tomaten door de lucht gaan!

Duckie wilde ons wel iets vertellen over het parkeren van data in globals, maar kan helaas niet aanwezig zijn

rgaros Een historische verhaaltje over hacken van FM 3 en

- zelf cachen van veldwaarden voor berekeningen en scripts en leuke dingen met Open URL[]

Peter Wagenmans geeft een demonstratie aan de hand van eenPowerpoint / Filemaker 7 presentatie van Filemaker Inc. zelf.

evt 2 engelstalige demo Video's van Matt Petrowsky van ISO productions (40 en 50 min)

verder is het een open podium dus......

en ik waarschuw jullie dat als en niet genoeg sprekers zijn dat ik een demo geef over hoe het niet moet (of zoiets) :wink:

Na afloop van dit honger makende programma eten bij de Chinees voor de liefhebbers.

Bekijk ook de foto's van de vorige keer:

http://www.pbase.com/dannydv/jam2003/

http://62.216.8.84/~sanne/2econfrituursessie/

Nog nodig:

Grote pan Soep [ok]

Beamer [ok]

Backup Beamer[ok]

Hub met wat UTP kabel [nog nodig!]

Projectie scherm [ok]

Adres: Tourslaan 22(!) Eindhoven tel 040-2424368

Parkeren óók in Chaminixlaan!

Route beschrijving:

routekaart.gif

Foto van de locatie, nog zonder terras en parasol :-)

DSCN0055.jpg

Edited by Guest
  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Die trap onder ... is niet nodig: we zitten allemaal al dagen te wachten op dat spannende nieuws: niemand weet wanneer dat begint (onafgezien van het feit dat ook niemand weet wanneer het eindigt...).

Posted

Hoewel ik de gastheer ben is het niet mijn feestje dus jullie mogen het ook zeggen hoor maar zo werkt het kennelijk niet. Goed dan een voorstel van mij: Vorig jaar begonnen we om 13 uur, hadden denkt ik minder gespreksstof en de tijd was eerder krap dan ruim dus ik stel het volgende voor:

Start programma 11 uur, zaal open 10 uur.

Wie het te vroeg vind mist de eerste lezing wie het te laat vind kan al 10 uur komen voor de eerste onderonsjes en wat hulp bij het klaar zetten.

Wie klimmen er zaterdag -behalve Stef- op het podium? Of wachten we zoals bij een Jamsessie gebruikelijk tot er terplekke inspiratie komt? Als niemand durft omdat Stef er is stuur ik hem naar huis hoor.

Ik heb vemoedens dat AvD, Sanne en jw iets zouden kunnen gaan doen maar blijft het een verrassing of kondigt iemand zich nog officieel aan? (iedereen welkom).

Ook hoorde ik dat er een boeiende FM7 seminar in Begie is geweest en dat mogelijk een van de sprekers ook naar Eindhoven komt. Wie o wie?

Er komen voldoende mensen die hun sporen verdiend hebben dus we kunne ter plekke ook onder juid gejoel (WE WANT X ! WE WANT X! WE WANT X!) wat morele druk uitoefenen. Zorg dat jullie je laptops en powerbooks mee hebben en op z'n minst een cd'tje met je knapste filetjes want wie weet :lol:

Organisatorisch:

Wie neemt er een beamer mee? Evt met scherm.

Enkele huishoudelijke zaken:

Er is tegen schappelijke prijzen een bar open maar het staat iedereen vrij om nog wat eten en drinken mee te nemen !

Ik zorg voor een grote pan soep voor de lunch zorgen jullie dan zelf voor je broodjes?

Gaan we achteraf ergens eten of neemt iedereen iets lekkers mee en gaan we na een gezamenlijk diner als Filemakerholicks de avond ook nog door?

PS Ik probeer zonder succes de Administrator te bereiken maar zie tot mijn verbasing dat de deelnemers lijst (nu al 18!) in het eerste bericht wel door iemand word aangepast :?:

Posted
Korte vergelijkende studie FM - Servoy op de confituursessie?

-wat zijn de fundamentele verschillen?

-welke voor- en nadelen hebben beide paketten?

-voor welk type project welk pakket kiezen?

-wat kan FM leren van Servoy en omgekeerd?

Ik weet dat Stef onvervangbaar is maar nu hij naar alle waarschijnlijkheid niet op de 3e Clarify Cofituursessie aanwezig zal kunnen zijn......... zou iemand anders met Servoy ervaring hier iets over willen zeggen en laten zien zaterdag?

Filemaker 6 liep behoorlijke klappen op maar hoe houd 7 zich stand :?:

Je zult verzekerd zijn van misnstens 40 gewillige oren.

Posted

Dat is toch al weer een flink clubje, lees ik.

Voor mij is 11 uur te vroeg. Ik kan mij voorstellen, dat wanneer je 3 uur moet reizen, ook voor andere 11 uur erg vroeg is.

Ik zal pas rond 11 uur uit Utrecht vertrekken, dus ik verwacht er rond 12 uur te zijn!

Posted
Toch nog even bevestiging dat ik ook langskom. Moet er nog een extra beamer bij? Ik kan er een meenemen.

Ja heel graag dus. Neemt een van jullie ook een scherm mee dan zijn we wat flexibeler met de inrichting.

Ook nog iemand een "Jamsessie" hub vrij voor zaterdag?