Jump to content
  • 0

FM-applicatie in de markt zetten

hiker

Question

Ik heb voor een klant een runtimeversie van een database gemaakt, die bevalt erg goed en is volgens de klant beter dan zijn huidige dure pakket dat voor veel van zijn collega's ook wordt gebruikt. Hij wil mijn pakket bij een aantal gaan aanbieden.

Maar het is een runtimeversie en er staan logo's van de klant boven de formulieren. Dat zou betekenen dat ik voor elke klant een aparte versie zou moeten maken. Maar als er dan iets aangepast moet worden dan zou dat ook in alle versies moeten gebeuren.

Iemand dit ooit bij de hand gehad en hiervoor een werkende oplossing gevonden?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Runtime is sowieso geen goed plan. Die zijn namelijk niet meer up-to-date met de nieuwste features. En daardoor loop je het risico dat het een keer niet wil draaien op een systeem.

Je kunt overwegen een server te installeren en het als verticale oplossing aan te bieden. Je zou daarvoor een SLA kunnen nemen bij Claris.

Heb het zelf nog nooit gedaan, ik maak alleen custom made toepassingen per klant. Weet ook niet exact de ins en outs van deze regelling.

Er zijn ontwikkelaars die verticale oplossingen aanbieden, dus misschien is er eentje online die je hier meer over kan vertellen.

• 0

Bedankt voor je respons. Mijn kennis gaat niet ver genoeg voor serverinstallatie.

Nieuwe features zal ik niet missen, de applicatie is vrij simpel, kan ook in FM12 (mijn niveau).

Als er veel belangstelling is dan kan het misschien uit om door een prof. na te laten maken en te verbeteren. Dan zou een serverversie misschien mogelijk zijn. Maar kan dat het probleem op om per klant de goede logo's te tonen oplossen?

• 0

Hiker,
Je klanten met runtime opzadelen die je op afstand niet kunt of individueel moet gaan beheren lijkt mij een NO GO.
Filemaker Server en al je klanten een Filemaker licentie geven is duidelijk ook geen oplossing voor je.
Kijk een naar FMBetterForms... Lekker 1 FM database in de achtergrond en iedere user met een browser aan de voorkant.
Eén beheer locatie en NUL uitrol van software omdat iedereen al een browser heeft... klinkt goed toch...
De uitdaging voor jou wordt dan alleen FMBetterForms ;-) (je kan ons altijd bellen)