Jump to content
  • 0

Foutmelding na "Insert Picture"

Mark

Question

Posted

Ik heb een FM-bestand die gehost wordt op een FM-server.

Dit bestand bevat een containerveld waarin een afbeelding (d.v.m. "Insert Graphic) wordt opgeslagen. Dus elk record bevat een afbeelding.

Nu krijg ik na een aantal afbeeldingen ingevoegd te hebben de volgende foutmeldingen (de tekst kan iets afwijken van het origineel):

De verbinding met de Host wordt verbroken en kan niet hersteld worden (-70). [bestand sluiten]

en

Het bestand is beschadigd. Druk op "Verder" om verder te gaan of druk op "Sluiten" om Filemaker te sluiten. [Verder] [sluiten]

Wat ik doe doe ik, maar het enigste wat nog werkt is FM sluiten.

Ik kan het bestand gewoon weer openen vanaf de server, maar krijg weer de zelfde foutmeldingen nadat ik de procedure herhaal.

Heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt.

Groet,

Mark

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Ik kan het bestand gewoon weer openen vanaf de server, maar krijg weer de zelfde foutmeldingen nadat ik de procedure herhaal.

ik heb ooit iets gelijkaardigs aan de hand gehad met een FM Server 5.5 OS 9 in combinatie met FM 5/6 Clients.

Soms gebeurde het dat iemand die bestanden mee naar huis nam of er aan verder te werken en dan `s morgens de bestanden terug kopieerde naar de serverschijf waarna de FM server ze kon openen.

Wel, als die FM Client een 5 was, ging het mis. De server opende de bestanden wel, maar sluiten en opnieuw openen ging niet meer, ook al was er geen enkel record gewijzigd. Dat bleek een fout te zijn in de combinatie FM Client 5.O en de server 5.5. Het vreemde was dat het enkel gebeurde bij bestanden die vrijveel MB's hadden : productcatalogi en afbeeldingen bvb.

Heeft iemand een oplossing?

Ik heb voor alle zekerheid en om problemen te vermijden dat bestand opnieuw gemaakt en alle FM clients 5 verwijderd in het netwerk.

• 0
Posted
... a problem where files that were hosted by FileMaker Server 5 then closed and opened directly in FileMaker Pro 5 could appear to be damaged due to an invalid found set, sorted record list, or summary value.

dit stond in één van de Server-fixlists destijds.

• 0
Posted

Bedankt voor de tips.

joadalama, ik wil eerst jouw tip testen.

De afbeeldingen worden hard opgeslagen. Denk je dat dit het probleem is en dat ik "Store only a reference to the file" moet gebruiken?

• 0
Posted

Het werk!!!

Het gaat hier om een FM 5.5 server met FM 6 clients.

Wat mij opviel is dat de bestandsgrootte van het betreffende bestand richting de 1 GB gaat.

In theorie zou het toch geen probleem moeten zijn om de afbeeldingen hard in de database te importeren...

• 0
Posted

Je hebt nu wel een vervelende bijkomstigheid. Je zult de plaatjes op moeten slaan op een computer(server) die voor iedereen toegankelijk is, omdat het bestand slechts gelinkt wordt. Als jij alleen de rechten hebt om plaatjes toe te voegen is dat niet zo'n drama. In alle andere gevallen moet je hier eens goed over nadenken.

Dat je betsand 1 gb groot is, is niet gek. FMPro maakt als het ware een kopie van de plaatjes en slaat deze intern op.

En in theorie zouden veel dingen moeten werken die in de praktijk absoluut onmogelijk zijn (-: